Zgodnie z umową zawartą z Aviation Partners Boeing (APB), wartą 175 mln USD, irlandzkie towarzystwo Ryanair, rozpoczęło wczoraj, 23 stycznia 2023, wyposażanie swoich ponad 400 Boeingów 737-800 w nowe winglety dzielone (ang. Split Scimitar).
Jak podaje przewoźnik, modyfikacja ta zmniejszy zużycie paliwa nawet o 1,5%, zmniejszając roczne zużycie paliwa przez samoloty Ryanair o 65 mln dm3 i emisję CO2 o 165 tys. t. Inicjatywa ta ma przyczynić się do realizacji celu linii, jakim jest osiągnięcie zerowego bilansu netto do 2050.
Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Ryanair, Thomas Fowler powiedział: Jako najbardziej efektywna ekologicznie główna linia lotnicza w Europie, jesteśmy liderem w zrównoważonym lotnictwie, czego dowodem jest niniejsza inwestycja w naszą flotę. Technologia wingletów pomoże nam osiągnąć nasze ambitne cele środowiskowe na naszej drodze do zerowej emisji netto do 2050. Jesteśmy pod wrażeniem innowacyjnych projektów wingletów APB i z niecierpliwością czekamy na ich zainstalowanie nie tylko w tym pierwszym samolocie, ale w ponad 400 samolotach, aby jeszcze bardziej ograniczyć nasze emisje.
Dyrektor handlowy APB, Patrick LaMoria dodał: Zabudowanie naszych wingletów przez operatora największej na świecie floty samolotów 737-800 jest ostatecznym potwierdzeniem doskonałości produktów APB. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy nadal wspierać Ryanair w ich ambitnych inicjatywach dotyczących zrównoważonego rozwoju.
Aviation Partners Boeing jest spółką joint venture Aviation Partners i Boeinga z siedzibą w Seattle. Od momentu powstania w 1999 linie lotnicze na całym świecie złożyły zamówienia na ponad 9900 par wingletów APB. APB szacuje, że jej produkty zmniejszyły zużycie paliwa przez samoloty na całym świecie o ponad 50,7 mld dm3, co pozwoliło na zmniejszenie emisji CO2 o ponad 128 mln t (Nowe winglety dla United, 2013-07-18, Farnborough: Winglety Boeinga, 2012-07-14).