Stocznia Cammel Laird w Merseyside poinformowała o zakończeniu modernizacji brytyjskiego niszczyciela HMS Daring (D32) typu 45 w ramach projektu Power Improvement Project (PIP). Jest to drugi unowocześniony niszczyciel tego typu, zaś zaimplementowane na nim zmiany objęły przede wszystkim układ napędowy i zasilania w energię elektryczną.
HMS Daring spędził ubiegły rok w stoczni, gdzie zastosowano nowe komponenty pozwalające na kolejne 2-3 dekady służby i dalsze modernizacje, w tym montaż w przyszłości nowych sensorów i systemów uzbrojenia (np. broni energii skierowanej). Podstawowym elementem projektu PIP jest zastąpienie dwóch starszych generatorów wysokoprężnych trzema mocniejszymi urządzeniami. Dzięki temu zniwelowane zostały niedobory mocy, z jakimi borykały się dotychczas niszczyciele Royal Navy.
Wcześniej podobny zakres prac przeszedł niszczyciel HMS Dauntless (D33). Wnioski z prac modernizacyjnych zostały uwzględnione przy unowocześnieniu HMS Daring. Wpłynęło to na przyspieszenie całego procesu. PIP ma zostać poddana cała flota 6 niszczycieli typu 45 (HMS Dauntless po testach napędu, 2022-10-04).