Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwszy radar EASR zamontowany

Marynarka wojenna, Obrona powietrzna, 13 lutego 2023

Naval Sea Systems Command (NAVSEA) poinformowało kilka dni temu o zamontowaniu i uruchomieniu na okręcie desantowym-doku – przyszłym USS Richard M. McCool Jr. (LPD 29) typu San Antonio – pierwszej anteny radaru SPY-6(V)2 Enterprise Air Surveillance Radar (EASR) w wersji obrotowej. Odbyło się to 16 stycznia 2023 w stoczni Ingalls Shipbuilding należącej do Huntington Ingalls Industries (HII).

Radar SPY-6(V)2 EASR składa się z obrotowej anteny radaru zbudowanej z 9 modułów antenowych RMA / Zdjęcie: HII

Próby morskie okrętu wyposażonego w nowy radar zaplanowano na 2023. W przypadku jednostek desantowych radary EASR mają być integralnym elementem zintegrowanego systemu samoobrony okrętu.

Stosowanie różnych odmian radarów SPY-6 na różnych klasach okrętów pozwoli uprościć logistykę i ograniczyć koszty. Radary rodziny SPY-6 występują w 4 odmianach. SPY-6(V)1 składają się z 4 anten ścianowych, każda z 37 modułami antenowymi (RMA). Przeznaczone są dla niszczycieli typu Arleigh Burke najnowszej serii Flight III oferując znacznie zwiększony zasięg i czułość względem radarów SPY-1. Mogą być elementem systemu zwalczania m.in. pocisków balistycznych. Wersja SPY-6(V)2 EASR ma z kolei obrotową antenę radarową złożoną z 9 RMA. Przeznaczona jest do do kierowania ruchem lotniczym i samoobrony jednostek pływających. Zaprojektowano ją dla okrętów desantowych i lotniskowców typu Nimitz.

Do podobnych zadań co SPY-6(V)2 jest przeznaczony również SPY-6(V)3 EASR. Ta wersja składa się jednak z 3 nieruchomych modułów antenowych zbudowanych z 9 RMA. Docelowo ma trafiać na lotniskowce typu Ford i fregaty typu Constellation. Ostatnią wersją rodziny radarów jest SPY-6(V)4, składający się z 4 anten ścianowych zbudowanych z 24 modułów RMA. SPY-6(V)4 mają trafiać na niszczyciele typu Arleigh Burke serii Flight IIA w ramach modernizacji (Wodowanie LPD 29, 2022-01-10).

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.