Pierwszy NH90 TTH (Tactical Troop Transport) dostarczono do Kataru w grudniu 2021, a dwa pierwsze NH90 NFH (NATO Frigate Helicopter) – w marcu 2022. Przy tempie dostaw wynoszącym jeden śmigłowiec co dwa miesiące, do końca listopada 2022 dostarczono 4 kolejne egzemplarze.
Obecnie we flocie Alquwwat Aljawiyat Alqataria (wojsk lotniczych emiratu Kataru) znajduje się 9 NH90, w tym 4 TTH i 5 NFH. W ur. r. Wylatały one łącznie ponad 700 h, z czego prawie 200 w ostatnich 2 miesiącach 2022, zapewniając bezpieczeństwo podczas ważnych wydarzeń w kraju.
Łączny nalot 1000 godzin katarskich NH90 został przekroczony 28 lutego br. Misje wykonywane przez śmigłowce obejmowały przede wszystkim usługi transportowe, poszukiwania i ratownictwo oraz obserwację . W 2022 flota katarskich NH90 odnotowała średnią zdatność do lotu przekraczającą 80%.
Śmigłowce wyposażone są w głowicę optoelektroniczną Leonardo LEOSS-T HD, rejestrator wideo HD, automatyczny system identyfikacji jednostek morskich i taktyczne łącze wideo, a także są przystosowane do przenoszenia przeciwokrętowych kierowanych pocisków rakietowych Marte ER (o wydłużonym zasięgu).
Katar zakupił 16 NH90 TTH (do wsparcia operacji lądowych) i 12 NH90 NFH (do wsparcia misji morskich) wraz z kompleksowym pakietem usług wsparcia, obsługi technicznej i szkoleń oraz powiązaną infrastrukturę. Umowa zawiera opcję zakupu dodatkowych 12 wiropłatów (po 6 każdej wersji).
Katarskie NH90 NFH są produkowane w zakładach Leonardo w Tessera we Włoszech, a NH90 TTH – w zakładach Airbus Helicopters w Marignane we Francji. Ich dostawy mają być kontynuowane do 2025 (Pierwsze NH90 NFH dla Kataru , 2022-04-07).