Xwing (Xwing przejął Martinaire Aviation, 2022-07-30) oficjalnie rozpoczął proces certyfikowania przez FAA autonomicznego systemu sterowania lotem Superpilot (Xwing przejął Martinaire Aviation, 2022-07-30). Ma on być używany do kontrolowania bezzałogowych lotów dostawczych w USA. System jest testowany w samolocie transportowym Cessna 208B Grand Caravan. To pierwszy duży bezzałogowy statek latający kategorii standardowej, który otrzymał oficjalne oznaczenie projektu od agencji.
Aby przygotować się do lotów bez pilota, od 2021 Xwing, posiadając certyfikat przewoźnika lotniczego Part 135, wykonuje tygodniowo około 400 lotów dostawczych dla UPS przy użyciu floty niezmodyfikowanych samolotów Cessna Caravan. Xwing wykorzystuje dane z tych lotów, aby pomóc w opracowaniu i udoskonaleniu systemu Superpilot, który wykorzystuje sztuczną inteligencję i technologie uczenia maszynowego do kierowania procesami decyzyjnymi. W przyszłości samoloty kontrolowane przez Superpilota mają samodzielnie latać trasami, które obecnie obsługują Caravany z pilotami.
System Xwing Superpilot wykorzystuje kombinację oprogramowania i sprzętu do sterowania samolotem, zapewniając jednocześnie pełną świadomość sytuacyjną podczas operacji od bramki do bramki. Samolot jest wyposażony w kilkadziesiąt czujników, w tym kamery, radar i lidar zamontowane pod skrzydłem. Superpilot łączy dane z tych czujników z danymi z mapy przestrzeni powietrznej, lotniska, pogody i terenu w czasie rzeczywistym, aby stworzyć kompleksowy obraz otoczenia. Loty są monitorowane z ziemi przez operatora, który w razie potrzeby może przejąć sterowanie ręczne.