Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MH-60 czy NH90 dla marynarki australijskiej?

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 28 lutego 2010

W drugiej fazie rywalizacji o to, kto będzie dostawcą śmigłowców dla Australian Navy pozostał amerykański MH-60R i europejski NH90.

Minister obrony Australii, senator John Faulkner poinformował, że rząd wyraził zgodę na sfinansowanie zakupu śmigłowców dla marynarki australijskiej. Project AIR 9000 Phase 8 jest częścią Defence Capability Plan - przewiduje zakup okrętów z 24 śmigłowcami bojowymi, zdolnymi do zwalczania okrętów podwodnych i nawodnych. Faulkner poinformował, że wybór zostanie dokonany między amerykańskim Lockheed Martin/Sikorsky MH-60R i europejskim NH Industries NH90.

Nowo zakupione śmigłowce mają pozostać w składzie australijskiej marynarki wojennej do 2040. Zastąpią flotę obecnie używanych Sikorsky S-70B Seahawk i wypełnia lukę po rezygnacji z zakupu innych amerykańskich śmigłowców - Kaman SH-2G Super Seasprite (Australia zrezygnowała z Seasprite), uznanych za przestarzałe (znacznie starszej wersji tych śmigłowców używa od niedawna, ponosząc ogromne koszty, polska MW) i nie spełniające podstawowych wymagań. To po zawodzie, jaki sprawiły Seasprite, Australia w 2009 zdecydowała się w możliwie szybkim trybie kupić nowe śmigłowce.

Ostateczna decyzja dotycząca wyboru śmigłowca ma zostać dokonana w 2011. Jeśli plan zostanie zrealizowany, dostawa pierwszych maszyn powinna nastąpić w 2014. W przetargu będzie branych pod uwagę wiele czynników wojskowych i gospodarczych, w tym parametry techniczne, kompatybilność z innymi śmigłowcami australijskich sił zbrojnych, koszt zakupu i eksploatacji, korzyści dla australijskiego przemysłu oraz minimalizacja ryzyka. Szczególnie ważny ma być interes australijskich podatników, podobnie jak w niektórych poprzednich zakupach uzbrojenia dokonywanych przez Canberrę (Australia podpisała kontrakt na dostawy okrętów amfibijnych).

Na korzyść NH90 przemawia użytkowanie przez armię australijską śmigłowców tego typu (jako MRH90). Są one montowane przez Australian Aerospace w Brisbane (Akceptacja australijskiego NH90).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra