Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wymagania techniczne dla A26 zatwierdzone

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 02 marca 2010

Rząd szwedzki zatwierdził wymagania techniczne dla okrętów podwodnych nowej generacji A26.

Jak informowaliśmy wcześniej, okręty będą projektowane i budowane przez stocznię Kockums (zobacz: Kockums zaprojektuje A26), część ThyssenKrupp Marine Systems. Ich wyporność podwodna ma wynosić 1860 ton, a nawodna 1700 ton. Długość jest planowana na 63 m, a średnica na 6,4 m. Załogę, zależnie od wykonywanego zadania, ma stanowić 17-26 osób. Okręt ma mieć zdolność do przebywania w zanurzeniu przez czas liczony w tygodniach. A26 ma wykonywać zadania głównie w strefie wód płytkich, ale wymagane są też możliwości operowania na oceanach.

Napęd A26 ma stanowić diesel-elektryczny system Kockums Stirling AIP (air-independent propulsion) Mk III o mocy 3 x 500 kW (diesel) plus 3 x 65 kW (Stirling). Pozwoli on na długotrwałe przebywanie pod wodą, a jednocześnie zapewni małą wykrywalność okrętu. Napęd taki jest też odporny na bliskie eksplozje i wywołane nimi fale uderzeniowe. Okręt ma rozwijać prędkość 20 w, a 5 w tylko z wykorzystaniem silników Stirlinga.

A26 będzie uzbrojony w cztery wyrzutnie torped kal. 533 mm oraz uniwersalny zamek do mocowania innych systemów uzbrojenia. Prawdopodobne jest użycie przystosowanych do wystrzeliwania spod wody norweskich pocisków samosterujących Kongsberg NSM. Modułowa budowa ma pozwolić na łatwą adaptację do różnych zadań, a także pozwolić na wielokrotną modernizację w trakcie eksploatacji.

Prototyp A26 ma zostać zwodowany w 2018. Seryjne okręty mają kosztować ok. 200 mln USD za egzemplarz, czyli kilka razy mniej niż okręty podwodne oferowane przez stocznie niemieckie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.