Kilka dni temu polski przemysł obronny poinformował, że finalizowany jest proces dokapitalizowania spółki Jelcz, który jest łączony z rozbudową zakładu. Jest to działanie konieczne z powodu rosnących potrzeb Wojska Polskiego na różne typy pojazdów kołowych, a zwłaszcza specjalistycznych. Kwota dofinansowania ma wynieść 680 mln PLN.
Jelcz jest zaangażowany we wszystkie kluczowe programu modernizacji Sił Zbrojnych RP, w tym program Wisła, Narew, Pilica+, Homar-K, Homar-A. Spółka oferuje szereg podwozi w układzie napędowym 4x4, 6x6, 8x8 i 10x10. Pojazdy są oferowane z kabinami opancerzonymi i nieopancerzonymi. Obecnie priorytetem zakładów jest zwiększenie możliwości produkcyjnych i wprowadzenie pojazdów trzeciej generacji.
W Jelczu-Laskowicach zbudowana zostanie nowa hala produkcyjna z nowoczesnym parkiem technologicznym. Przyczyni się ona nie tylko do zwiększenia produkcji, lecz także zwiększenia zatrudnienia o kilkaset osób, wspierając gospodarkę regionu. W nowym zakładzie zatrudnienie znajdą pracownicy produkcyjni, kadra inżynierska i administracyjna. Zdolności produkcyjne mają sięgać 2000 pojazdów rocznie. Jeszcze w tym roku ma dojść do pozyskania nieruchomości, na których mają zostać zbudowane nowe linie produkcyjne. W planach polskiego przemysłu zwiększenie możliwości produkcyjnych powinno ułatwić otwarcie się na rynki europejskie.
Negocjowany jest też aneks w sprawie utworzenia magazynu buforowego części zamiennych i ustanowienia nowego potencjału wyposażenia produkcyjnego. Potrzeba ta wynika z rosnących zamówień kierowanych do Jelcza. Dofinansowanie w tym celu ma wynieść 105 mln PLN (Mosty, amunicja i Jelcze dla WP, 2023-10-12, Dostawy Małej Narwi i K239, 2023-09-15).