Narodowe Centrum Śmigłowcowe im. M.L. Mila i N.I. Kamowa holdingu Wiertalioty Rossii otrzymało zgodę Federalnej Agencji Transportu Lotniczego FR (Rosawiacji) na eksploatację śmigłowców Mi-171A2 z lotnisk i pasów startowych leżących na wysokościach do 5000 m n.p.m. Odpowiednia zmiana została wprowadzona w Certyfikacie Typu.
Podczas dodatkowych prób certyfikacyjnych Mi-171A2 wykonał kilkadziesiąt lotów w górzystych rejonach Kabardyno-Bałkarii i u podnóża Elbrusu. Jednocześnie stopniowo zwiększano masę startową śmigłowca, aż do maksymalnie dopuszczalnych 13 ton. Przy wszystkich wariantach obciążenia loty przebiegały normalnie.
W trakcie prób zbadano też działanie silników, pomocniczego zespołu napędowego, instalacji tlenowej, urządzeń nawigacyjnych i innych instalacji pokładowych na dużych wysokościach. Oceniono rezerwę mocy podczas startu i lądowania w rozrzedzonym powietrzu, sterowność, stateczność, zwrotność i prędkość wznoszenia na różnych wysokościach.
Mi-171A2 przeszedł także próby lądowania i startu podczas symulowanje awarii jednego silnika na dużej wysokości. Manewr taki jest zadaniem szczególnie trudnym w rozrzedzonym górskim powietrzu i wymaga dużego zapasu mocy silnika (Mi-171A2 na Elbrusie, 2023-01-03).