Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejne Mi-8MTW-1 dla rosyjskich użytkowników

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Transport lotniczy, 30 stycznia 2024

W ramach realizacji kontraktu z państwowym towarzystwem leasingowym GTLK, holding Wiertalioty Rossii dostarczył użytkownikom z Rosji kolejną partię śmigłowców Mi-8MTW-1. Większość z nich jest przeznaczona do operowania w trudnych warunkach klimatycznych w rejonach Syberii, Dalekiego Wschodu i Dalekiej Północy (6 kolejnych śmigłowców dla NSSA, 2022-09-30).

Łącznie w ramach kontraktu z GTLK rosyjskim użytkownikom dostarczonych zostanie 86 śmigłowców Mi-8MTW-1 / Zdjęcie: Wiertalioty Rossii

Wiropłaty, przystosowane do przewozu 22 pasażerów, zostały wyprodukowane w zakładach w Kazaniu. Zgodnie z umową są one wyposażane w dodatkowe zewnętrzne zbiorniki paliwa i wciągarki ratownicze o udźwigu 300 kg. W trudno dostępnych rejonach FR śmigłowce są niekiedy jedynym środkiem transportu chorych lub rannych do placówki medycznej. Dlatego w kabinie każdego Mi-8MTW-1 możliwe jest zamontowanie modułów medycznych (MAKS 2021: Sanitarny Mi-8MTW-1 dla NSSA, 2021-07-22).

Jeden z Mi-8MTW-1 został wysłany do linii lotniczych Krasavia – to 6. śmigłowiec przekazany operatorowi w Krasnojarsku, który będzie używany w odległych obszarach terytorium Kraju Krasnojarskiego do transportu pasażerów i ładunków, w tym żywności i lekarstw.

Inny Mi-8MTW-1 trafił do przedsiębiorstwa lotniczego Kamczatka na lotnisku w Jelizowie. Towarzystwo użytkuje 3 wiropłaty tego typu do transportu poczty i ładunków, przewozu chorych i poszkodowanych, poszukiwań i ratownictwa, gaszenia pożarów, a także lotów turystycznych do Doliny Gejzerów, Kronockiego Rezerwatu Biosfery i nad Jezioro Kurylskie.

Flota Czukotavia została również uzupełniona o nowy Mi-8MTW-1. Linie te zapewniają połączenia pomiędzy wioskami a większymi ośrodkam i wykonują prace lotnicze, operując z lotnisk Anadyr, Pewek, Kepierwiejem, Ławrentija, Prowidencija i Zatoka Krzyżowa.

Niesprecyzowaną liczbę Mi-8MTW-1 otrzymały też linie lotnicze Helix Aero. Śmigłowce zakupiono z myślą o obsłudze przedsiębiorstw naftowo-gazowych i misjach poszukiwawczo-ratowniczych.

Nowy Mi-8MTW-1 trafił także do Kazan Awia. Wiropłat będzie używany do czarterowych przewozów pasażerskich, lotów widokowych i różnego rodzaju prac lotniczych.

Do 8 Mi-8MTW-1 powiększyła się flota śmigłowców linii Konwers Awia. Towarzystwo wykonuje zadania transportowe i prace lotnicze na rzecz największych przedsiębiorstw wydobywających ropę i gaz w zachodniej i wschodniej Syberii, a także na terytorium Kraju Chabarowskiego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.