Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pływaki dla Ansata certyfikowane

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 11 marca 2020

Rosawiacja (Federalna Agencja Transportu Lotniczego) wydała certyfikat zezwalający na wykonywanie lotów przez śmigłowiec Ansat z zabudowanymi pływakami, umożliwiającymi awaryjne wodowanie. Zostały one przetestowane przez specjalistów z Kazańskich Zakładów Śmigłowcowych (KWZ), wchodzących w skład holdingu Wiertalioty Rossii.

Ansat w locie z napełnionymi pływakami, umożliwiającymi awaryjne wodowanie / Zdjęcie: KWZ

Próby realizowano w locie i na ziemi, sprawdzając osiągi śmigłowca z napełnionymi zbiornikami elastycznymi i mierząc czas potrzebny do ich napełnienia podczas lotu. Podczas testów na ziemi oceniano także czas potrzebny do napełnienia znajdujących się na pokładzie tratw ratunkowych oraz możliwość ewakuacji pasażerów i załogi przez wyjścia awaryjne.

Oprócz pływaków awaryjnych Ansat wyposażony jest także w dwie tratwy ratunkowe i zestaw ratowniczy, w skład którego wchodzi m.in. awaryjny nadajnik lokacyjny, pokazujący miejsce wodowania.  Dzięki pływakom śmigłowiec może utrzymać się na powierzchni wody przez 30 minut. Czas ten jest wystarczający do spuszczenia tratw i ewakuacji pasażerów i załogi.

Po próbach w CAGI i na otwartym morzu KWZ otrzymały zezwolenie na lądowanie śmigłowca Ansat z napełnionymi pływakami awaryjnymi przy stanie morza 4 (umiarkowane fale). Chciałbym podkreślić, że dzięki zabudowaniu pływaków awaryjnych możliwa jest bezpieczna ewakuacja pasażerów i załogi Ansata do tratw ratunkowych po wodowaniu – powiedział dyrektor generalny KWZ Jurij Pustowgarow.

Pływaki awaryjne będą dostępne dla nabywców Ansata jako wyposażenie opcjonalne. Wyposażone w nie śmigłowce będą mogły dotrzeć na morskie platformy wydobywcze ropy naftowej i gazu ziemnego, znajdujące się w znacznej odległości od lądu, a także uczestniczyć w operacjach poszukiwawczo-ratowniczych nad dużymi akwenami (Ansat Aurus wchodzi na rynek, 2020-02-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra