Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

50 B737 dla Virgin Blue

Lotnictwo cywilne, 01 kwietnia 2010

Australijska grupa Virgin Blue Holdings poinformowała dzisiaj o zakupie 50 B737-800. Wczoraj natomiast Malaysia Airlines podpisała z Airbusem umowę na dostawy 17 A330.

</span>B737 Virgin Blue / Zdjęcie: Boticario

Przedstawiciele Virgin Blue Holdings ujawnili dzisiaj plany zakupu 50 B737-800, z opcją na 25 kolejnych egz. i prawem zakupu dodatkowych 30. Umowa w tej sprawie nie została jeszcze podpisana.

Grupa składa się z Virgin Blue, Pacific Blue, Polynesian Blue i V Australia, przewoźników niskokosztowych, posiadających łącznie 87 samolotów, z których 62 to B737. Pozostałe to Embraery E-170 i E-190 oraz 4 B777-300ER.

Dostawy nowych samolotów będą realizowane w latach 2011-2017 i pozwolą na wymianę części najstarszych maszyn oraz zwiększenie floty grupy. To z kolei jest konieczne do sprostania konkurencji i rozwoju przedsiębiorstw, wchodzących w skład holdingu.

Z kolei Airbus podpisał wczoraj umowę z Malaysia Airlines na dostawę 15 pasażerskich A330-300 i 2 transportowych A330-200. Pierwsze dostawy spodziewane są w 2011. Mimo, że nie ujawniono wartości kontraktu, jego wartość może być nawet większa od negocjowanego porozumienia Boeing-Virgin Blue. A330 kosztuje 180-200 mln USD, a B737 w przedziale 60-85 mln USD.

Obie informacje są pozytywnym prognostykiem dla obu producentów. Od początku roku Boeing zebrał zamówienia netto na jedynie 45 samolotów, a jego konkurent na 53 maszyny, wliczając w to ostatnie zamówienie. Biorąc pod uwagę tradycyjne zwiększanie tempa zamówień w ciągu roku, powinno to pozwolić poprawić wyniki sprzedaży w 2010. W ubiegłym roku Boeing uzyskał zamówienia na jedynie 141 samolotów, a Airbus - na 310 egz. (zobacz: Prawie 500 samolotów Airbusa).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.