Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja EV-55 Outback

Lotnictwo cywilne, 07 kwietnia 2010

30 marca na lotnisku fabrycznym w Kunowicach czeski Evektor zaprezentował prototyp EV-55. To największy samolot, zbudowany w krajach naszego regionu, w ciągu ostatnich kilkunastu lat.

</span>Nowy, czeski samolot dla 9-14 pasażerów powstał ze środków własnych wytwórni, przedsiębiorstw kooperujących oraz dzięki dofinansowaniu czeskiego rządu

Prezentacja była sporym wydarzeniem dla czeskiego przemysłu lotniczego. EV-55 Outback, przypominający większego Leta L-410 Turboleta, to projekt zapoczątkowany w 2004. W prace nad nową konstrukcją zaangażowało się kilkanaście czeskich przedsiębiorstw - dostawców podzespołów - a także ośrodki naukowe. Całemu przedsięwzięciu patronowało ministerstwo przemysłu i handlu, udzielając wsparcia finansowego.

Założeniem konstruktorów było stworzenie samolotu, który mógłby zagospodarować niszę na rynku maszyn lotnictwa ogólnego. EV-55 to samolot krótkiego startu i lądowania, dedykowany dla odbiorców w krajach o słabej infrastrukturze lotniskowej, szczególnie w krajach Ameryki Południowej, Afryki i Azji. Korzystając z doskonałych kontaktów czeskiego przemysłu lotniczego, podjęto również akcję promocyjną w Ameryce Północnej i Europie, łącznie z krajami byłego ZSRS.

</span>Zdjęcia: Evektor

Producent liczy, że uda mu się zainteresować EV-55 te instytucje i właścicieli prywatnych, którzy wykorzystują obecnie coraz bardziej starzejącą się flotę z reguły jednosilnikowych samolotów turbośmigłowych dla 6-9 pasażerów, zdominowaną przez Cessnę Caravan.

Pierwsze informacje o nowym, czeskim samolocie przebiły się do szerokiego kręgu odbiorców w 2008 (zobacz: Dwusilnikowiec z Czech). Pierwsze próby silników - Pratt & Whitney PT6A-21, o mocy 536 KM każdy - odbyły się w grudniu ubiegłego roku (zobacz: Przygotowania do prezentacji EV-55). Oblot planowany jest latem.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.