Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Fuzja BA i Iberii zatwierdzona

Lotnictwo cywilne, 08 kwietnia 2010

Prezesi British Airways i Iberii podpisali ostateczne porozumienie o stworzeniu jednego przedsiębiorstwa lotniczego. Będzie ono jednym z największych na świecie.

</span>Oba przedsiębiorstwa posiadają obecnie ok. 430 samolotów i imponującą siatkę połączeń międzykontynentalnych. Pozwoli im to stać się trzecią co do wielkości linią lotniczą świata, po amerykańskich Delta Air Lines i American Airlines

Wstępne porozumienie w tej sprawie - poprzedzone długotrwałymi negocjacjami - zawarto w listopadzie ubiegłego roku (zobacz: Fuzja British Airways i Iberii). Ostateczne podpisano z niewielkim opóźnieniem, w stosunku do pierwotnych założeń. Powodem były straty British Airways z ubiegłego roku i spór ze związkami zawodowymi, które chciały utrzymania bardzo atrakcyjnych, na tle innych linii lotniczych, warunków płac i zapisów pakietu socjalnego (zobacz: Fuzja Iberii i BA już wkrótce).

Nowy podmiot otrzymał nazwę International Airlines Group. 55% akcji otrzymali w nim Brytyjczycy, resztę Hiszpanie. Londyn będzie siedzibą spółki, jednak będzie ona zarejestrowana w Madrycie, gdzie są niższe podatki. Hiszpanie i Brytyjczycy zajmą po 7 miejsc w radzie nadzorczej, podzielą się również stanowiskami kierowniczymi. Dotychczasowy prezes Iberii, Antonio Vazquez zostanie prezesem IAG, a szef BA, Willie Walsh - dyrektorem zarządzającym. Samoloty obu przewoźników zachowają dotychczasowe oznaczenia przez najbliższych 5 lat.

Połączona flota IAG zostanie nieco zmniejszona, do 408 maszyn, zdolnych przewieźć w ciągu roku 58 mln pasażerów. Dzięki fuzji możliwym będzie również wygenerowanie oszczędności, związanych z obsługa techniczną i szkoleniem załóg, szacowanych na 400 mln Euro rocznie.

Iberia zatrudnia prawie 22 tys. pracowników, BA - prawie 39 tys. Ta pierwsza linia obsługuje 109 połączeń, ciesząc się doskonałą pozycją w lotach do Ameryki Południowej i wielu krajów afrykańskich. BA natomiast ma 141 połączeń, zachowując uprzywilejowaną pozycję głównie w lotach do i z USA.

Porozumienie powinno zostać prawnie i finansowo zakończone przed końcem roku. Hiszpanie pozostawili sobie jednak możliwość opuszczenia IAG. Klauzula związana jest z wątpliwościami, odnośnie skutecznego zwalczenia rysującego się, ogromnego deficytu BA w 2010. Osiągnięte porozumienie ze związkami zawodowymi nie gwarantuje bowiem - według przedstawicieli Iberii - wypracowania zysku przez brytyjską część nowej spółki.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.