Linie Emirates odebrały dostawę zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) od Shell Aviation na lotnisku Heathrow w Londynie. Ponad 3000 t czystego biopaliwa, zmieszanego z konwencjonalną naftą lotniczą, będzie dostarczane do sieci infrastruktury paliwowej lotniska do końca lata 2024.
Przewoźnik po raz pierwszy wykorzysta SAF do zasilania części lotów na londyńskim lotnisku Heathrow i jest to największa ilość biopaliwa, jaką do tej pory zakupił. Emirates uczestniczą w motywacyjnym programie płac SAF na londyńskim lotnisku Heathrow, który zapewnia przystępność cenową i dostępność paliwa dla linii lotniczych, obsługujących loty na tym lotnisku.
SAF zakupione przez Emirates od Shell Aviation będzie bezpiecznie wprowadzone do istniejącej infrastruktury paliwowej lotniska i silników odrzutowych samolotów. W czystej postaci SAF może zmniejszyć emisję CO2 w całym cyklu życia nawet o 80% w porównaniu z konwencjonalną naftą lotniczą.
Uruchomiony na londyńskim lotnisku Heathrow w 2022 program SAF Incentive jest pierwszym tego rodzaju, który zapewnia wsparcie w celu zmniejszenia różnicy cen między konwencjonalną naftą lotniczą a SAF o około 50%. Programy takie jak ten na londyńskim lotnisku Heathrow, mają na celu przyspieszenie wspierającej polityki rządu, zwiększając konkurencyjność Wielkiej Brytanii, poprzez biznes w czystą energię, takie jak produkcja biopaliwa.
Linie Emirates obsługują obecnie loty z Amsterdamu, Paryża, Lyonu i Oslo. W ubiegłym roku przewoźnik współpracował z Shell Aviation, aby po raz pierwszy w historii dostarczyć SAF do instalacji tankowania na lotnisku w Dubaju, przydzielając zrównoważone paliwo na wiele lotów. W maju br. przewoźnik planuje współpracę z lokalnymi partnerami w celu dostarczenia SAF na lotnisku Changi w Singapurze.
Emirates obsługują połączenia do Wielkiej Brytanii od 1987 i obecnie oferują 131 lotów tygodniowo do 7 portów, w tym: sześć razy dziennie A380 do Londynu-Heathrow (i dodatkowe 5 razy w tygodniu Boeingów 777 do 26 października br.), 3 razy na dzień do Londynu-Gatwick, 2 razy dziennie do Londynu-Stansted, 3 razy dziennie A380 do Manchesteru, 2 razy dziennie do Birmingham (w tym codzienne połączenie A380), codzienne połączenie do Newcastle i codzienne połączenie A380 do Glasgow (A380 testuje biopaliwo, 2023-11-25).