Linie Emirates ogłosiły 4 października 2023 zawarcie umowy z Shell Aviation na dostawę ponad 1 135 624 dm3 (300 000 galonów amerykańskich) mieszanki biopaliwa do wykorzystania w międzynarodowym porcie przesiadkowym przewoźnika w Dubaju. Pierwsza dostawa w ramach umowy ma rozpocząć się przed końcem roku, dzięki czemu po raz pierwszy biopaliwo będzie dostarczane za pośrednictwem systemu tankowania na lotnisku w Dubaju.
Porozumienie jest kolejnym krokiem podjętym przez Emirates w ramach strategii środowiskowej, która koncentruje się na trzech obszarach: redukcji emisji, odpowiedzialnej konsumpcji oraz ochronie dzikiej przyrody i siedlisk.
W ramach umowy Emirates będą śledzić dostawy biopaliwa oraz dane dotyczące jego wykorzystanie za pośrednictwem Avelia, jednego z pierwszych na świecie rozwiązań SAF opartych na technologii blockchain. Avelia jest rozwijana przez Shell Aviation i Accenture, przy wsparciu Energy Web i American Express Global Business Travel.
Jako bezpieczne i w pełni certyfikowane paliwo typu drop-in, kompatybilne z istniejącą flotą samolotów i infrastrukturą lotnisk, biopaliwo może być mieszane z konwencjonalną naftą do silników odrzutowych w proporcji do 50%, tworząc paliwo lotnicze o znacznie niższej emisji CO2 w całym cyklu życia. Biopaliwo w czystej postaci może zmniejszyć emisje w ciągu całego cyklu życia nawet o 80% w porównaniu z konwencjonalnym paliwem do silników odrzutowych. Rzeczywista szacunkowa redukcja emisji CO2 dla biopaliwa będzie się różnić w zależności od ścieżki produkcji. 80-% redukcja stanowi górną granicę.
Na początku tego roku Emirates pomyślnie wykonały pierwszy w regionie lot demonstracyjny zasilany 100-% Biopaliwem. Pierwszy lot Boeinga 777 z wykorzystaniem biopaliwa zmieszanego z naftą lotniczą odbył się w 2017 z Chicago. Przewoźnik wykorzystał również biopaliwo do lotów ze Sztokholmu, a obecnie obsługuje z mieszanką biopaliwa loty z Paryża, Lyonu i Oslo (Czarterowe loty Emirates, 2023-07-17, Emirates utworzyły fundusz rozwoju lotnictwa, 2023-05-12).