Turcja i Hiszpania prowadzą rozmowy na temat wymiany 24 samolotów szkolno-bojowych Hürjet na 6 transportowych Airbus A400M. Transakcja ma być warta 790 mln USD. Negocjacje z Turcją wynikają z chęci Hiszpanii zmniejszenia floty A400M. Madryt, który początkowo zamówił 27 samolotów tego typu, stara się pozbyć 13 z nich, po otrzymaniu zgody Airbusa na redukcję. Turcja już eksploatuje 10 A400M i uznaje je za przydatne w wielu zastosowaniach wojskowych i cywilnych.
Negocjacje są podobne do poprzednich prób Hiszpanii sprzedaży samolotów A400M. W 2019 Madryt zwrócił się do Republiki Korei z propozycją wymiany na samoloty szkolne KT-1 i T-50 produkowane przez Korea Aerospace Industries (KAI). Umowa, gdyby doszła do skutku, oznaczałaby pierwszy eksport samolotów Korei Południowej do Europy. Jednak wkrótce KAI uzyskała bez przetargu i offsetu zamówienie na sprzedaż FA-50 (pochodna T-50) Polsce (Wszystkie FA-50GF w Polsce, 2023-11-27) i Seul zrezygnował z transakcji z Madrytem.
Warto zauważyć, że Korea Południowa, która wcześniej rozważała nabycie A400M poprzez wymianę z Hiszpanią, w międzyczasie zamówiła brazylijskie samoloty transportowe Embraer C-390 (Korea wybrała C-390, 2023-12-04). Wstępna umowa z końca 2023 opiewa na 710 mld KRW (2,2 mld PLN). Dostawy samolotów mają rozpocząć się w grudniu 2026.