Zaprojektowany przez KAI (Korea Aerospace Industries) samolot wielozadaniowy generacji określanej jako 4,5, KF-21 Boramae wykonał tysięczny lot testowy. Lot został wykonany 29 listopada 2024 przez prototyp w wersji dwumiejscowej.
Testy KF-21 trwają od 19 lipca 2022. Program prób znajduje się w połowie. Przebiega bez problemów i zgodnie z harmonogramem. Zakończenie testów jest planowane na 2026.
KF-21 Boramae jest wytwarzany w wariantach jedno- i dwumiejscowym (Planowane wersje KF-21, 2024-06-29). Mają one odpowiadać różnym potrzebom operacyjnym. Wariant dwumiejscowy został opracowany przede wszystkim do celów szkoleniowych, ale w przyszłości można będzie go wykorzystywać także do misji bojowych realizowanych wspólnie z bojowymi bezzałogowcami.
Loty testowe KF-21 obejmują wiele scenariuszy pozwalających kompleksowo ocenić możliwości samolotu. Próby uwzględniają testy awioniki oraz systemów radarowych i uzbrojenia. KF-21 wykonał już loty naddźwiękowe. Niedawno tankował w powietrzu z tankowca KC-330. Testy służą także do przygotowania infrastruktury niezbędnej do bojowego zastosowania KF-21.
Produkcja KF-21 na pełną skalę ma rozpocząć się po zakończeniu testów, w 2026. Obecne plany zakładają włączenie do uzbrojenia wojsk lotniczych Republiki Korei 40 samolotów tego typu do 2028. Do 2032 dla Indonezji (Cięcia indonezyjskich KF-21, 2024-05-07) i Korei Południowej ma zostać wyprodukowanych łącznie 120 KF-21.