Bhartiya Vāyu Senā (wojska lotnicze Indii) zdecydowały, że naziemne systemy obrony powietrznej krótkiego zasięgu S-125 Newa pozostaną w służbie do 2030. Ich następcami będą produkowane w Indiach systemy obrony powietrznej Akash NG i MRSAM.
Newy weszły do wyposażenia indyjskich sił zbrojnych w latach 1970. Ich głównym zadaniem była ochrona infrastruktury krytycznej i baz lotniczych. Łącznie pozyskano 30 zestawów S-125. W linii pozostaje jeszcze 16 z nich.
Jeśli systemy mają pozostać w służbie jeszcze kilka lat, konieczne będzie wydłużenie ich eksploatacji. Bhartiya Vāyu Senā borykają się jednak z problemem ograniczonych zdolności tych wiekowych zestawów, a także pogarszającą się dostępnością części zamiennych. W 2016 Indie podjęły się modernizacji S-125, jednak jej ograniczony zakres nie wpłyną na znaczące poniesienie możliwości bojowych. Systemy poddano cyfryzacji wyposażenia elektronicznego, a także zintegrowano z systemem dowodzenia i kierowania Integrated Area Command and Control System. Zmodernizowano też radary kierowania ogniem. Dzięki temu eksploatacja new mogła zostać wydłużona o 10-15 lat.
S-125 radzieckiej proweniencji zastąpią produkowane w Indiach systemy. Jednym z nich będzie Akash NG, nad którym prace wciąż trwają. Będzie mógł razić cele w odległości do ok. 60 km (zasięg S-125 to ok. 22 km) za pomocą pocisków z aktywną głowicą radiolokacyjną. Drugim następcą New będzie MRSAM, bazujący na produkowanych na licencji izraelskich pociskach Barak 8. Mają one zasięg ok. 70 km i również są wyposażone w aktywną głowicę naprowadzającą.
Nowe uzbrojenie będzie dysponować większą liczbą kanałów celowania, mobilnością i możliwością rażenia trudniejszych celów, w tym pocisków manewrujących, amunicji precyzyjnej i bezzałogowców (Udany test Akash NG, 2024-01-17, Udane testy MRSAM, 2022-03-29).