Wright Electric rozpoczął wstępne testy naziemne silnika elektrycznego o dużej mocy WM2500 (Testy napędu elektrycznego Wright 1A, 2024-04-28), generującego do 2,5 MW. Gęstość jego mocy wynosi 18-20 kW/kg. Stanowi to prawie dwukrotny wzrost w porównaniu z 10 kW/kg poprzedniej wersji.
Wstępne testy naziemne silnika i – oddzielnie – 8 niestandardowych falowników o mocy po 250 kW, rozpoczęły się w zakładzie Wright w Albany w stanie Nowy Jork. Po ich zakończeniu producent połączy komponenty w celu oceny pełnego systemu. Zostanie on wysłany do ośrodka NASA Electric Aircraft Test (NEAT) znajdującego się w ośrodku badawczym Armstrong w Sandusky w stanie Ohio. Tam realizowane będą m.in. symulowane testy wysokościowe (poprzednia wersja była badana na symulowanej wysokości 12 km). Testy WM2500 w NEAT potencjalnie potrwają do 2026.
Wright planuje, że WM2500 przejdzie testy w locie w 2027 lub 2028 z wykorzystanej nieujawnionej jeszcze platformy. Testy mają doprowadzić do certyfikacji napędu na przełomie dekady. Wśród kandydatów na platformę testową jest samolot transportu regionalnego BAe 146 i wojskowy transportowiec C-130.
Docelowo silnik ma być testowany w różnych konfiguracjach. Plan przewiduje m.in. badanie pary połączonych WM2500. Moc takiego układu może wynosić 3,5, a nawet 5 MW. Będą to prawdopodobnie najmocniejsze silniki elektryczne do zastosowań lotniczych na świecie.