Lockheed Martin ogłosił, że w 2024 dostarczył 110 samolotów F-35 wojskom amerykańskim i odbiorcom zagranicznym. To rekord rocznych dostaw, choć znacznie mniej niż przewidywały plany. Kilka lat temu amerykański koncern zapowiadał dostarczanie od 2024 rocznie 156 F-35.
Głównym powodem niezrealizowania planów były opóźnienia w rozwoju oprogramowania. Problemy dotyczyły certyfikacji oprogramowania Block 4 dla nowo zainstalowanej awioniki Technology Refresh (TR)-3 (F-35 z TR-3 oblatany, 2023-01-11). W związku z tym od lipca 2023 Joint Program Office (JPO) odmówiło przyjmowania samolotów wyposażonych w TR-3. Przerwa w dostawach trwała przez rok (Początek dostaw F-35 TR-3, 2024-07-23). Lockheed Martin kontynuował jedynie dostawy niewielkiej liczby F-35 z awioniką TR-2.
System produkcyjny z TR-3 nadal nie jest gotowy. JPO wznowiło odbiory F-35, ale wyłącznie do celów szkoleniowych. Oprogramowanie samolotów z kodem bojowym nadal nie zostało certyfikowane. Przewiduje się, że oprogramowanie TR-3 do misji operacyjnych będzie certyfikowane dopiero pod koniec 2025.
Dostawy F-35 trwają od 15 lat. W tym czasie Lockheed Martin dostarczył ok. 1100 samolotów tego typu różnych wersji.