Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) wydała 7 lutego 2025 Certyfikat Typu dla Airbusa A321XLR napędzanego silnikami Pratt & Whitney PW1133GR-JM. Samolot napędzany jest dwoma silnikami tego typu, a każdy z nich rozwija maksymalny ciąg startowy 147,28 kN.
Pierwszy A321XLR został oblatany w czerwcu 2022. Następnie przeprowadzono szeroko zakrojony program prób w locie z udziałem trzech samolotów, których ukoronowaniem było wydanie w lipcu 2024 Certyfikatu Typu EASA dla A321XLR napędzanego silnikami CFM LEAP-1A.
Pierwszy A321XLR wszedł do służby w ub. r. Do tej pory zamówiono ponad 500 A321XLR. Samoloty tego typu napędzane silnikami PW1133GR-JM mają być dostarczane w bieżącym roku (A321XLR jako MPA, 2025-02-05, Aer Lingus odbierają pierwsze A321XLR, 2024-12-20, Silnik P&W GTF certyfikowany dla A321XLR, 2024-12-17).