Wczoraj, 25 lutego 2025, przedsiębiorstwo ANA Holdings Inc. podjęło decyzję o zamówieniu samolotów komunikacyjnych od trzech producentów. ANA Holdings Inc. powstało w 2013 i jest właścicielem trzech towarzystw: ANA, niskokosztowych linii Peach i uruchomionych w 2024 AirJapan.
Do obsługi tras międzynarodowych pod marką All Nippon Airways, w oczekiwaniu na duży popyt w Azji i Ameryce Północnej i ponowną rozbudowę międzynarodowego lotniska Tokoi-Narita, holding zamówi 18 Boeingów 787-9 Dreamliner z silnikami GEnx-1B. W porównaniu z rokiem fiskalnym 2023, liczba dostępnych pasażerokilometrów miejsc na trasach międzynarodowych ma wzrosnąć o około 1,5 raza w roku fiskalnym 2030.
Na trasach krajowych ANA pojawi się 15 samolotów komunikacji regionalnej Embraer E190-E2. Ich wprowadzenie do eksploatacji jest planowane na rok fiskalny 2028. Holding ma opcję zakupu dodatkowych 5 samolotów tego modelu.
Japończycy chcą także złożyć zamówienia na 14 dodatkowych Airbusów A321neo i 12 Boeingów 737-8 (8 potwierdzonych i 4 opcje), aby unowocześnić flotę ANA.
Peach zmodernizuje część swojej floty, wyposażając ją w 10 Airbusów A321neo i 3 A321XLR (Peach Aviation odebrały A320neo, 2020-09-29).
Oprócz tego holding wykorzystał również opcje zakupu 5 Boeingów 787-9, ogłoszone 25 lutego 2020 i 10 Boeingów 737-8, ogłoszone 29 stycznia 2019 (A320neo od ANA dla StarFlyer, 2024-05-30, Uniwersalność pilotów ANA, 2021-10-15).