Avio Aero ogłosiło, że silnik turbośmigłowy Catalyst uzyskał certyfikację amerykańskiej Federal Aviation Administration (FAA, Federalnej Administracji Lotnictwa).
Catalyst to nowy, zaawansowany silnik turbinowy, zaprojektowany, opracowany i wyprodukowany w całości w zakładach Avio Aero i GE Aerospace we Włoszech, Czechach, Polsce i Niemczech. To pierwszy silnik turbośmigłowy, który uzyskał certyfikację zgodnie z najnowszymi standardami, które obejmują ponad 20 nowych istotnych wymagań. Proces certyfikacji zgodnie z przepisami Federal Aviation Regulation (FAR) Część 33 obejmował ponad 190 testów komponentów. W jego trakcie 23 silniki przepracowały ponad 8 000 godzin.
Silnik Catalyst ma długość 1, 82 m i średnicę ok. 0,66 m. Jego masa własna to 283 kg. Sprężarka ma 4 stopnie osiowe i 1 stopień odśrodkowy, a turbina 2 stopnie wysokiego ciśnienia i 3 stopnie niskiego ciśnienia.
Maksymalna moc wyjściowa to 1300 KM (970 kW). Można ją regulować w zakresie 850-1600 KM (630-1190 kW). Spręż całkowity to 16:1. Jednostkowe zużycie paliwa wynosi 0,30 kg/kWh. Deklarowany okres międzyprzeglądowy to 4000-6000 godzin (Beechcraft Denali oblatany , 2021-11-24, Oblot silnika Catalyst, 2021-10-05).