Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Eurosatory 2010: poprawiony Tur 2

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 14 czerwca 2010

Podczas tegorocznej paryskiej wystawy AMZ Kutno nie wystawia się już z Bumarem. Samodzielnie pokazuje dopracowaną odmianę opancerzonego pojazdu patrolowego Tur 2.

AMZ wciąż ma nadzieję na zainteresowanie polskiego użytkownika pojazdem patrolowym Tur 2. Jednak wobec faktu, iż potrzeby w zakresie podobnych (acz większych) pojazdów używanych przez PKW-Afganistan są wciąż zaspokajane użyczanymi pojazdami z nadwyżek sił USA, szanse Tura 2 czy Żubra są w Polsce praktycznie zerowe. Według najnowszych informacji, do PKW Afganistan ma być wkrótce przekazanych 20 nieużywanych samochodów Navistar MaxxPro oraz 60 używanych pojazdów, także klasy MRAP - według jednych informacji miałyby być to także MaxxPro, według innych poznane już Cougary 4x4 z Force Protection

Z zewnątrz Tura 2 widoczne są niewielkie zmiany w postaci innego osadzenia drzwi i zastąpienia płóciennej osłony przestrzeni ładunkowej pokryciem aluminiowym (Tur 2 zadebiutuje na Eurosatory, 2008-06-11). Zgodnie z praktyką innych producentów, nie jest to przestrzeń opancerzona. Wprowadzono także zmiany wewnątrz pojazdu, przede wszystkim polepszające przyjętą ergonomię. Dodatkowo na oponach pojawiły się specjalne osłony Hutchinsona, przeciwdziałające celowemu przebijaniu opon. Zastosowano również lżejsze felgi aluminiowe. Pojazd jest wyposażony w elektronikę pokładową WB Electronics.

Pojazd pokazywany jest z makietą (drewnianą) zdalnie sterowanego modułu uzbrojenia Saab Trackfire. Makieta polskiego ZSMU Kobuz z Tarnowa nie była dostępna...

Wnętrze przestrzeni ładunkowej poprawionego Tura 2 / Zdjęcia: Grzegorz Hołdanowicz

AMZ potwierdził, iż w końcowej fazie testów jest Tur 2 w odmianie wozu łączności, skonfigurowany w Wojskowym Instytucie Łączności w Zegrzu. Pojazd pomyślany jako ruchomy punkt łączności (prawdopodobnie dla systemu rozpoznania Kaktus, acz nie jest to informacja oficjalnie potwierdzana) ma załogę 3-osobową i jest wyposażony m.in. w radiolinię R-450A Transbitu (z modułem IP Crypto i innymi urządzeniami utajniającymi), dwie radiostacje VHF RRC- 9311AP Radmoru i radiostację HF RF-5800 Harrisa.

Próby pojazdu Tur 3 oferowanego w Indiach (we współpracy z Metalexportem-S i lokalną spółką Vectra) dla tamtejszej formacji straży pogranicza wciąż trwają (Tur 3 na testach , 2009-07-13). Obecnie zakończyły się - z wynikiem pozytywnym dla oferty z Polski, choć z problemami - testy silników oferowanych produktów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.