Podczas tegorocznej paryskiej wystawy AMZ Kutno nie wystawia się już z Bumarem. Samodzielnie pokazuje dopracowaną odmianę opancerzonego pojazdu patrolowego Tur 2.
Z zewnątrz Tura 2 widoczne są niewielkie zmiany w postaci innego osadzenia drzwi i zastąpienia płóciennej osłony przestrzeni ładunkowej pokryciem aluminiowym (Tur 2 zadebiutuje na Eurosatory, 2008-06-11). Zgodnie z praktyką innych producentów, nie jest to przestrzeń opancerzona. Wprowadzono także zmiany wewnątrz pojazdu, przede wszystkim polepszające przyjętą ergonomię. Dodatkowo na oponach pojawiły się specjalne osłony Hutchinsona, przeciwdziałające celowemu przebijaniu opon. Zastosowano również lżejsze felgi aluminiowe. Pojazd jest wyposażony w elektronikę pokładową WB Electronics.
Pojazd pokazywany jest z makietą (drewnianą) zdalnie sterowanego modułu uzbrojenia Saab Trackfire. Makieta polskiego ZSMU Kobuz z Tarnowa nie była dostępna...
AMZ potwierdził, iż w końcowej fazie testów jest Tur 2 w odmianie wozu łączności, skonfigurowany w Wojskowym Instytucie Łączności w Zegrzu. Pojazd pomyślany jako ruchomy punkt łączności (prawdopodobnie dla systemu rozpoznania Kaktus, acz nie jest to informacja oficjalnie potwierdzana) ma załogę 3-osobową i jest wyposażony m.in. w radiolinię R-450A Transbitu (z modułem IP Crypto i innymi urządzeniami utajniającymi), dwie radiostacje VHF RRC- 9311AP Radmoru i radiostację HF RF-5800 Harrisa.
Próby pojazdu Tur 3 oferowanego w Indiach (we współpracy z Metalexportem-S i lokalną spółką Vectra) dla tamtejszej formacji straży pogranicza wciąż trwają (Tur 3 na testach , 2009-07-13). Obecnie zakończyły się - z wynikiem pozytywnym dla oferty z Polski, choć z problemami - testy silników oferowanych produktów.