We włoskim Ministerstwie Przedsiębiorczości i Made in Italy formalnie zakończono transfer aktywów Piaggio Aero Industries i Piaggio Aviation – dwóch spółek objętych zarządem nadzwyczajnym i działających pod marką Piaggio Aerospace – do tureckiego przedsiębiorstwa Baykar.
W uroczystości podpisania umowy, która odbyła się 30 czerwca 2025, oprócz Ministra Przedsiębiorczości i Made in Italy Adolfo Urso, wzięli udział dyrektor generalny Baykara Haluk Bayraktar oraz nadzwyczajni komisarze Piaggio Aerospace: Carmelo Cosentino, Vincenzo Nicastro i Gianpaolo Davide Rossetti .
Zgodnie z warunkami umowy Baykar zobowiązał się do utrzymania obecnego poziomu zatrudnienia w zakładach w Villanova d'Albenga i Genui, planując zwiększenie siły roboczej w miarę rozwoju działalności produkcyjnej.
Przejęcie jest częścią szerszej współpracy przemysłowej między Włochami a Turcją, obejmującą również utworzoną niedawno spółkę joint-venture LBA Systems, w której Leonardo i Baykar posiadają po 50% udziałów.
W zakładach Piaggio Aerospace produkowane mają być także tureckie bojowe bezzałogowe statki latające Akinci i TB2. Innym z kluczowych celów jest ponowne wprowadzenie na rynek samolotu P.180 Avanti EVO. Ponadto nowy właściciel ma się koncentrować na utworzeniu tam europejskiego centrum doskonałości obsługi samolotów i silników (Baykar kupuje Piaggio, 2024-12-28, Nowe P.180 Avanti EVO+ dostarczone wojsku , 2024-11-26).