Samolot elektryczny Bristell B23 Energic przeszedł próby w warunkach hot-and-high (wysokogórski klimat pustynny) w Kolorado. Loty odbywały się z lotniska położonego na wysokości 1750 m n.p.m., przy temperaturach sięgających 36°C i wysokości gęstościowej startu 2980 m. B23 Energic spisał się bez zarzutu, osiagając prędkość wznoszenia 152 m na minutę, po starcie z pasa o standardowej długości.
W przeciwieństwie do konwencjonalnych silników spalinowych, które w takich warunkach pracy mają pogorszone osiągi, elektryczny układ napędowy B23 Energic działał statecznie i niezawodnie. Akumulator i silnik działały w nominalnych granicach temperatur, bez oznak degradacji pomimo wysokich temperatur otoczenia, dochodzących do 40°C.
W gorącym, wysokogórskim klimacie Kolorado, certyfikowany elektryczny układ napędowy B23 utrzymywał optymalną sprawność pomimo wyzwań związanych zarówno z wysokimi temperaturami, jak i zmniejszoną gęstością powietrza. Napęd zapewniał stałe prędkości wznoszenia i skutecznie chłodził akumulator, dowodząc, że samolot elektryczny może efektywnie funkcjonować w zróżnicowanych klimatach i regionach geograficznych przez cały rok.
Podczas prób w Kolorado szkoła lotnicza Centennial Flyers, z siedzibą na lotnisku Centennial, podpisała list intencyjny w sprawie zakupu B23 Energic (Początek sprzedaży Bristell B23 Energic, 2024-05-04, Aero 2022: Energiczne szkolenie, 2022-04-28).