Royal Navy w ramach Projektu Scylla przeprowadziła próby mające na celu zademonstrowanie możliwości odpalania i odzyskiwania bezzałogowych pojazdów pływających z okrętu podwodnego. Projekt jest elementem sojuszniczej współpracy AUKUS Pillar 2, który jest ukierunkowany na rozwój zaawansowanych zdolności na rzecz bezpieczeństwa euroatlantyckiego i indo-pacyficznego.
Próby zostały zorganizowane przez Autonomy Unit, wchodzącą w skład Submarine Delivery Agency. Podlegająca brytyjskiemu resortowi obrony agencja współpracowała w tym przedsięwzięciu z L3Harris, które dostarczyło bezzałogowiec. Poza bezzałogowcami Royal Navy rozwija również technologie sztucznej inteligencji, w celu zwiększenia możliwości floty.
W niedawnych testach wykorzystano pojazd Iver4 580. W czasie prób był on wystrzeliwany z wyrzutni torpedowej okrętu typu Astute. Dzięki takiej metodzie transportu bezzałogowca okręt podwodny-nosiciel nie musi wynurzać się na powierzchnię, zachowując skrytość działania. Bezzałogowce tego typu mają zastosowanie w działaniach rozpoznawczych, przeciwminowych, czy mapowania dna morskiego (Bezzałogowy trał w Royal Navy, 2025-07-10, Brytyjczycy ujawnili bezzałogowy pojazd Excalibur, 2025-05-18).