Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Singapur wybiera M-346

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 06 lipca 2010

Według nieoficjalnych informacji, Singapur wybrał samolot szkolenia zaawansowanego M-346. To drugie po ZEA zwycięstwo włoskiej konstrukcji nad amerykańsko-koreańskim T-50.

Według prasy południowokoreańskiej, powołującej się na źródła w Singapurze, a cytowanej przez Defense News, rząd azjatyckiego miasta-państwa pod koniec czerwca wybrał ofertę włoskiej Alenia Aermacchi, wspieranej przez ST Aero i Boeinga, rezygnując z oferowanego przez Lockheed Martina i KAI samolotu T-50. Jeśli ta informacja się potwierdzi, będzie to kolejne zwycięstwo M-346 nad naddźwiękowym T-50. Według analityków, pogorszyłoby to znacznie sytuację T-50 w planowanych przetargach na samoloty szkolenia zaawansowanego dla US Air Force, Polski (Wymagania na samoloty dla Dęblina) i Iraku (T-50 dla Iraku?), mimo znacznych wpływów amerykańskich w tych dwóch krajach (Samoloty szkolne a sprawa polska).

ZEA wybrały M-346 w lutym 2009, między innymi dzięki znacznie niższym kosztom eksploatacji tego samolotu oraz lepszej ofercie offsetowej. Kontrakt na 48 M-346 miał być wart 1,3-1,4 mld USD (M-346 dla ZEA). Od tego czasu toczyły się rozmowy dotyczące szczegółów realizacji umowy, które nie doprowadziły do jej sfinalizowania (Włosi stracą kontrakt?). Strony nie potrafiły dojść do porozumienia w sprawie specyfikacji technicznej samolotu i zasad jego dostaw. W tej sytuacji do gry próbuje wrócić KAI. Na jej korzyść przemawia zwycięstwo konsorcjum przedsiębiorstw południowokoreańskich w wartym 20 mld USD przetargu na budowę energetyki atomowej w ZEA.

Zapytanie ofertowe do potencjalnych uczestników przetargu Singapur rozesłał w 2007. 14-16 nowych samolotów szkolenia zaawansowanego miało zastąpić 18 przestarzałych McDD TA-4SU Skyhawk. Z przetargu szybko odpadł brytyjski BAE Systems Hawk (Hawk odpadł z przetargu w Singapurze), jako nie spełniający współczesnych wymagań. W rywalizacji o kontrakt wart ok. pół miliarda dolarów pozostały T-50 i M-346. Według nieoficjalnych informacji, formalne ogłoszenie zwycięzcy przetargu ma nastąpić w połowie maja. Singapur ma ostatecznie kupić 12 M-346 (na zdjęciu - na Singapore Airshow 2010). O dokonaniu rozstrzygnięcia nic oficjalnie nie wiedzą ani singapurska agencja zajmująca się zakupami i programami obronnymi DAPA, ani Alenia Aermacchi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.