Lockheed Martin Canada (LMC) zakończył sukcesem przegląd projektu przebudowy systemu zarządzania walką fregat typu Halifax.
W 2008 władze Kanady podpisały pierwsze umowy o modernizacji i remontach fregat typu Halifax. Dwie z nich zawarto ze stoczniami, trzecią z LMC, która zaprojektowała i dostarczyła system zarządzania walką (zobacz: Kolejny etap modernizacjj Halifaxów).
O ile typowe prace remontowe pochłoną ok. 900 mln USD, modernizacja stacji radiolokacyjnych, sensorów i centrum kierowania operacjami, a później ich serwisowanie, wymagać będzie wydania ok. 2 mld USD. Prace mają zostać przeprowadzone w ciągu najbliższych 7 lat, choć okres ten może się wydłużyć, ze względu na opóźnienia dostaw amerykańskich podzespołów, wywołane zastrzeżeniami instytucji kontroli eksportu.
Ogłoszenie przez LMC zakończenia prac projektowych otwiera drogę do bezpośrednich zakupów podzespołów. Zgodnie z filozofią przebudowy, kanadyjska filia Lockheeda zintegruje systemy wielu zagranicznych i rodzimych dostawców, by maksymalnie uniezależnić się od USA. Oprócz urządzeń kanadyjskich, w modernizacji zostaną wykorzystane produkty Saaba, BAE Sytstems, Rheinmetalla (zobacz: MASS dla fregat Halifax) i Elbitu.