Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Projekt modernizacji Halifaxów

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 13 sierpnia 2010

Lockheed Martin Canada (LMC) zakończył sukcesem przegląd projektu przebudowy systemu zarządzania walką fregat typu Halifax.

</span>12 fregat typu Halifax tworzy rdzeń marynarki wojennej Kanady. Ich remont i modernizacja pozwoli na pozostawienie ich w służbie do 2030, a więc średnio 38 lat po zwodowaniu / Zdjęcie: MO Kanady

W 2008 władze Kanady podpisały pierwsze umowy o modernizacji i remontach fregat typu Halifax. Dwie z nich zawarto ze stoczniami, trzecią z LMC, która zaprojektowała i dostarczyła system zarządzania walką (zobacz: Kolejny etap modernizacjj Halifaxów).

O ile typowe prace remontowe pochłoną ok. 900 mln USD, modernizacja stacji radiolokacyjnych, sensorów i centrum kierowania operacjami, a później ich serwisowanie, wymagać będzie wydania ok. 2 mld USD. Prace mają zostać przeprowadzone w ciągu najbliższych 7 lat, choć okres ten może się wydłużyć, ze względu na opóźnienia dostaw amerykańskich podzespołów, wywołane zastrzeżeniami instytucji kontroli eksportu.

Ogłoszenie przez LMC zakończenia prac projektowych otwiera drogę do bezpośrednich zakupów podzespołów. Zgodnie z filozofią przebudowy, kanadyjska filia Lockheeda zintegruje systemy wielu zagranicznych i rodzimych dostawców, by maksymalnie uniezależnić się od USA. Oprócz urządzeń kanadyjskich, w modernizacji zostaną wykorzystane produkty Saaba, BAE Sytstems, Rheinmetalla (zobacz: MASS dla fregat Halifax) i Elbitu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.