Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Szwecja – a jednak Patria

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 16 sierpnia 2010

Szwedzka agencja zamówień wojskowych FMV poinformowała w piątek, że w powtórzonym przetargu na 113 transporterów opancerzonych zwyciężyła fińska Partia z AMV 8x8.

</span>Po 5 miesiącach postępowania przetargowego szwedzka FMV powtórzyła swoją pierwszą decyzję, wybierając fińskie AMV 8x8 / Zdjęcie: Patria

Po fiasku rodzimego programu budowy rodziny nowoczesnych transporterów opancerzonych i wozów pochodnych, który okazał się zbyt drogi (zobacz: Koniec SEP), Szwedzi w 2008 rozpisali międzynarodowy przetarg na pierwszą partię 113 nowoczesnych pojazdów.

Wśród kilku zgłoszonych ofert największe poparcie uzyskała fińska Patria z AMV 8x8, która została wybrana w czerwcu ubiegłego roku. Wynik oprotestował największy rywal, rodzima spółka BAE Systems Hägglunds, zarzucając złamanie przepisów, dotyczących przetargów. Sąd uznał w październiku 2009 protest za zasadny i nakazał powtórzenie procedury (zobacz: Szwedzkie AMV anulowane).

Rozpoczęła się ona w marcu bieżącego roku. Przedstawiciele FMV ponownie jednak uznali wyższość oferty Patrii.

Fiński producent sprzedał 113 wozów za ok. 2,5 mld SEK (260 mln USD). Rozpocznie dostawy od 2012. W 2014 pierwsza jednostka, wyposażona w AMV 8x8, powinna osiągnąć pełną gotowość operacyjną. Umowa zakłada opcję na kolejne 113 pojazdów.

Porozumieniu towarzyszy umowa offsetowa o wartości 100% kontraktu. Finowie wytypowali już kilkanaście szwedzkich przedsiębiorstw, które będą produkowały podzespoły transporterów. I tak Scania dostarczy silniki, SSAB płyty pancerne a Åkers Krutbruk dodatkowe panele pancerza i systemy wykrywania IED. Ze Szwecji pochodzić będą również elementy zawieszenia oraz elektroniki.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.