Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Brazylijski przetarg po wyborach

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 09 października 2010

Nelson Jobim brazylijski minister obrony poinformował, że proces wyboru myśliwców wielozadaniowych zostanie wznowiony w listopadzie, po wyborach prezydenckich.

Gripen NG - na zdjęciu z pociskami Iris-T i bombami GBU-10 - jest preferowany przez brazylijskie wojska lotnicze. Politycy promują Rafale, pragnąc zacieśnić stosunki z Francją / Zdjęcie: Saab

Proces wyboru 36 samolotów wielozadaniowych ruszył formalnie w styczniu 2008 (zobacz: W Brazylii ruszy przetarg na samoloty wielozadaniowe). Ze względu na przedłużanie się negocjacji, działań tych nie zakończono przed wyborami prezydenckimi. Nowy przywódca będzie znany 31 października i to jego rząd dokończy wybór docelowej konstrukcji.

Na ostatniej konferencji prasowej minister Jobim zapewnił, że procedura zostanie wznowiona zaraz po wyborach, w listopadzie. Ustępujący prezydent, Luiz Inacio Lula da Silva ma prowadzić aktywne rozmowy ze swoim następcą, w celu wprowadzenia go w to zagadnienie. Dodajmy, że istnieje przy tym możliwość w miarę płynnego przekazania obowiązków w tym względzie. Popierana przez da Silvę, Dilma Rousseff prowadzi obecnie w sondażach przedwyborczych.

Minister Jobim stwierdził, że Brazylii zależy nie tyle na zakupie samolotu, ale nabyciu nowoczesnych technologii. Jest to o tyle uzasadnione, że kraj ten planuje pozyskanie w drugiej transzy dostaw ponad stu maszyn, które powinny zostać wykonane siłami rodzimego przemysłu. Zaznaczył jednocześnie, że dostawy myśliwców muszą rozpocząć się w 2016, zgodnie z terminarzem, przyjętym przez dowództwo wojsk lotniczych.

Szef resortu nakreślił również plany modernizacji sił zbrojnych. Mimo, że plan rozwoju na najbliższe 20 lat jest ciągle opracowywany, określono już jego główne elementy. Obok zakupu samolotów wielozadaniowych, mają to być programy zakupu i budowy nowoczesnych okrętów podwodnych, również z napędem atomowym (zobacz: Brazylijski reaktor do 2014), budowa transporterów opancerzonych Guarani (zobacz: Brazylia zleca budowę 2044 transporterów), 50 licencyjnych śmigłowców transportowych Eurocopter EC 725 (zobacz: Brazylijski offset), samolotów transportowych KC-390 (zobacz: List intencyjny w sprawie KC-390) oraz dwóch satelitarnych systemów dozoru granicy i lasów równikowych.

Minister Jobim bardzo elastycznie podszedł do kosztów programów modernizacyjnych. W odróżnieniu od większości państw, Brazylia nie określa jedynie ram finansowych, dopasowując do nich zakupy, ale skupi się na potrzebach, dostosowując do nich formy finansowania programów. Takie stanowisko umożliwia stosunkowo dynamiczny wzrost gospodarczy oraz odkryte niedawno ogromne złoża ropy naftowej, głównie na brazylijskich wodach terytorialnych. Ocenia się, że zawierają one co najmniej 50 mld baryłek o wartości ok. 3,5 bln USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.