Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

List intencyjny w sprawie KC-390

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 23 lipca 2010

Brazylijskie wojska lotnicze podpisały z Embraerem list intencyjny, dotyczący zakupu 28 średnich samolotów transportowych KC-390. Kontrakt powinien zostać podpisany w ciągu 3 lat.

Artystyczna wizja KC-390. Do tej pory zbudowano makiety do prób tunelowych oraz pełnowymiarową makietę przedziału ładunkowego / Rysunek: Embraer

Porozumienie, ogłoszone na targach w Farnborought, po raz pierwszy precyzuje plany brazylijskich wojsk lotniczych, dotyczące liczby KC-390. Nowa konstrukcja ma bowiem zastąpić 23 egz. wiekowych już Herculesów oraz - prawdopodobnie - 4 jeszcze starsze tankowce KC-137 (pochodne Boeinga 707).

Jednocześnie przedstawiciele Embraera poinformowali o statusie programu. Dzięki wsparciu finansowym państwa, w ubiegłym roku możliwym było podpisanie w wojskiem umowy o rozwoju samolotu (zobacz: Kontrakt na KC-390 podpisany!). Od tej pory przeprowadzono już większość prób w tunelu aerodynamicznym oraz stworzono makietę przedziału transportowego.

Prowadzone prace pozwoliły również na zwiększenie obliczeniowego udźwigu ładunku, z 19 do 23,6 t.

Datę pierwszego lotu przesunięto o rok, na 2014. Wejście samolotu do służby przewiduje się na koniec 2015. Część mediów podaje jednak, że ma to nastąpić dopiero w 2016.

KC-390 ma przede wszystkim przewozić żołnierzy i towary - również w rejonie Antarktydy. Planuje się także możliwość montowania wyposażenia do tankowania samolotów w locie, jak również przewozu rannych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra