Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zakłady Extra Aircraft w USA

Lotnictwo cywilne, 14 października 2010

Przedstawiciele niemieckiej Extra Aircraft oraz lokalne władze w amerykańskim Montrose, zawarły porozumienie o rozpoczęciu produkcji samolotów EA-500.

EA-500 ma znaleźć swoją nisza na rynku tanich, turbośmigłowych samolotów dyspozycyjnych. To już druga próba niemieckiego producenta / Zdjęcie: Extra Aircraft

Extra Aircraft znana jest przede wszystkim jako producent doskonałych samolotów akrobacyjnych. O ich klasie świadczy m.in. fakt, że zdominowały one serię wyścigów o mistrzostwo świata serii Red Bull Air Race.

Niemiecka wytwórnia pokusiła się jednak o wejście na rynek większych samolotów dyspozycyjnych. 6-osobowy, tłokowy EA-400 okazał się jednak za drogi i nie odniósł sukcesu. W związku z tym spółka zdecydowała się zmodernizować kompozytowy górnopłat, zmieniając silnik na oszczędny, turbośmigłowy, 450-konny Rolls-Royce 250 B17/F2 - przenosząc się do innej klasy samolotów - i zmniejszając koszty konstrukcji. Temu celowi służył także wybór tańszej awioniki (zobacz: Entegra w Extra EA-500). Mimo czasowej upadłości, spowodowanej wysokimi kosztami prac rozwojowych, przedsiębiorstwo finalizuje proces przygotowań do produkcji.

Już od początku planowano, że maszyny będą budowane w USA, największym rynku na tego typu samoloty. Ostatecznie udało się wynegocjować korzystne warunki lokalizacji w miejscowości Montrose. Wczoraj podpisano w tej sprawie umowę. Zakłada ona wybudowanie przez władze miasta niewielkich hangarów i bezpłatne wydzierżawienie działki na terenie miejscowego lotniska. Decyzja ta spotkała się z aprobatą władz lokalnych i stanowych. Przedsięwzięcie powinno bowiem zapewnić 200 miejsc pracy.

W przypadku dużej ilości zamówień, władze miasta gotowe są dobudować kolejne pomieszczenia na własny koszt. Jak na razie nie podano jednak terminu rozpoczęcia produkcji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.