Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot drugiego AW159

18 października 2010

W czwartek, w zakładach AgustaWestland w Yeowil odbył się oblot drugiego z trzech prototypów śmigłowców AW159 Lynx Wildcat, przeznaczonych dla wojsk lądowych i Royal Navy.

TI 2 w czasie pierwszego lotu / Zdjęcie: AgustaWestland

Pierwszy prototyp, oznaczony jako TI 1, wzbił się w powietrze w listopadzie ubiegłego roku (zobacz: Pierwszy AW159 w powietrzu). Służy on do testów charakterystyk lotu.

Drugi śmigłowiec, TI 2, będzie wykorzystywany głównie do badania systemów awionicznych i komputerów pokładowych. TI 3 wzbije się w powietrze w najbliższym czasie, pod koniec października lub na początku listopada. Na nim zostanie sprawdzone m.in. działanie systemów, zamówionych przez marynarkę wojenną. Trzeci z prototypów przeprowadzi również pierwsze lądowania i starty z pokładów okrętów wojennych.

Pierwszy lot TI 2 miał na celu sprawdzenia maszyny w podstawowych elementach lotu i przebiegł bez zakłóceń.

AW159 wyposażono w silniki LHTEC (joint-venture Rolls Royce`a i Honeywella) CTS800-4N, o mocy startowej 1362 KM każdy (standardowe Rolls Royce Gem Lynxów mają moc 1000 KM). Przy identycznych rozmiarach kadłuba i wirników, pozwoliło to na zwiększenie maksymalnej masy startowej, z 5,3 do 6,25 t, udźwigu, pułapu oraz obliczeniowego zasięgu - do 777 km. Szacowana prędkość maksymalna wyniesie 296 km/h. Śmigłowce zostaną wyposażone w szeroką paletę systemów rozpoznania, walki i dowodzenia.

Program budowy zmodernizowanych Lynxów realizowanych jest zgodnie z harmonogramem i bez przekraczania kosztów. Obecnie trwa budowa linii montażowej w zakładach w Yeowil. W lipcu bieżącego roku GKN Aerospace dostarczyła pierwszą ramę dla śmigłowca produkcji seryjnej. Powinien on zostać ukończony pod koniec 2011. Pierwsze jednostki lotnictwa wojsk lądowych osiągną gotowość operacyjną w 2014, a Royal Navy - rok później.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.