Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Najszybsza Cessna Citation

Lotnictwo cywilne, 25 października 2010

Cessna Aircraft zapowiedziała budowę powiększonej wersji modelu Citation X, Citation Ten. Sprzedaż ma rozpocząć się w 2013.

Wizja nowego samolotu / Rysunek: Cessna Aircraft

Pierwsza Cessna Citation X została przekazana klientom w połowie 1996. To obecnie najszybszy, seryjnie produkowany samolot cywilny na świecie. Maszyna dla 9 pasażerów ma maksymalną masę startową 16,4 t. Dzięki dwóm silnikom Rolls-Royce/Allison AE 3007C-1 o ciągu 30 kN każdy, Citation X osiąga prędkość maksymalną Ma0,92 i przelotową 972 km/h, na wysokości 10 700 m.

W ubiegłym tygodniu przedstawiciele Cessna Aircraft zapowiedzieli powstanie modelu, nazwanego Ten, czyli nowej, zmodernizowanej odsłony Citation X.

Citation Ten będzie miał dłuższy o 38 cm kadłub, dla zwiększenia przedziału pasażerskiego. Otrzyma on również nowe wnętrze, zaś media elektryczne zostaną oparte o światłowody, które są lżejsze od kabli miedzianych. Obliczeniowa ładowność zwiększy się o 97 kg.

Samolot otrzyma nowy zestaw awioniczny, Garmin G5000. Najbardziej widoczną zmianą będzie zastąpienie 5 wyświetlaczy ciekłokrystalicznych w kabinie pilotów, na 3 zdecydowanie większe, 14-calowe ekrany.

Maszyna ma być jeszcze szybsza. Nowa odmiana silników (C-2) ma mieć ciąg, zwiększony do 31,2 kN, co zapewni m.in. wzrost maksymalnej prędkości przelotowej oraz wznoszenia. Producent unika informacji na temat prędkości maksymalnej. Obecnie bowiem konkurencyjny Gulfstream bada prototyp większego G650, który ma osiągnąć Ma0,925 (zobacz: G650 - prawie prędkość dźwięku).

Jednocześnie, głównie dzięki nowym wingletom, Citation Ten ma mieć większy o 350 km zasięg, przy nieznacznie zmniejszonym zużyciu paliwa.

Oblot maszyny spodziewany jest w przyszłym roku, a pierwsze dostawy - w 2013.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.