Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dostawy R66 już wkrótce

Lotnictwo cywilne, 24 listopada 2010

W ciągu najbliższych dni rozpoczną się dostawy śmigłowców Robinson R66, pierwszych w historii przedsiębiorstwa, napędzanych silnikami turbośmigłowymi.

</span>R66 zapewni przelot 5 osobom z prędkością rzędu 220 km/h / Zdjęcie: RHC

Robinson Helicopters (RHC) uzyskała dla R66 certyfikat amerykańskich władz lotniczych FAA 25 października. Otworzyło to drogę do pierwszych dostaw.

Teoretycznie było nią przekazanie pierwszego - po trzech prototypach - śmigłowca produkcyjnego, S/N 0004 dla Helistream Inc., szkoły pilotażu, jednak głównie w celach promocyjnych. Pierwsza, klasyczna dostawa zostanie zrealizowana jeszcze w listopadzie, dla jednego z klientów w zachodniej części USA.

Do końca bieżącego roku na R66 może jednak liczyć niewielka grupa odbiorców. Produkcja na duża skalę zostanie uruchomiona w 2011.

R66, napędzany 300-konnym silnikiem Rolls-Royce RR300, miał zostać skonstruowany według filozofii tworzenia wcześniejszych, dwuosobowych R22 i czteroosobowych R44, jako maszyna względnie prosta, jednak oferująca to, co znacznie droższe konstrukcje o podobnych osiągach. Dzięki temu R22 i R44 stały się najliczniej wytwarzanymi śmigłowcami świata (zobacz: 893 śmigłowce Robinsona).

Władze spółki liczą, że ten sam scenariusz sprawdzi się w przypadku R66. Śmigłowiec zapewnia prędkość przelotową nieco ponad 220 km i zasięg (bez rezerwy) 600 km. Pasażerowie mogą skorzystać z małego bagażnika, odmiennie niż w mniejszych Robinsonach. Są to wartości podobne - z reguły nieco gorsze - dla porównywalnych, również 5-osobowych śmigłowców Bell 206, MD 500 czy naszego PZL SW-4.

Niestety, porównywalne są również ceny. Standardowy R66 kosztuje 790 tys. USD. To tylko nieco mniej, niż najnowszy Bell 206 (875 tys. USD), ale więcej niż cywilna wersja naszego Puszczyka (ok. 750 tys. USD) czy MD 500E (675 tys. USD).

Producent mimo tego jest jednak dobrej myśli. Atutem jest rozpoznawalna i popularna marka oraz łatwość zakupu i obsługi, przez sieć ponad 60 autoryzowanych dealerów w samym USA.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.