Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zeznania pilota rozbitego Rafale

Lotnictwo wojskowe, 03 grudnia 2010

Według zeznań pilota, bezpośrednią przyczyną ostatniego wypadku myśliwca pokładowego Rafale F3, do którego doszło 28 listopada, były wadliwe wskazania czujnika poziomu paliwa.

</span>Zdjęcie: US Navy

Do wypadku doszło niedługo po starcie z pokładu lotniskowca Charles de Gaulle, u wybrzeży Pakistanu. Samolot, wspólnie z pokładowym Super Etendard, miał wykonywać misję wsparcia wojsk koalicyjnych nad Afganistanem.

Rafale spadł jednak do morza. Pilot katapultował się i został podjęty przez śmigłowiec ratowniczy. Nie odniósł poważnych obrażeń (zobacz: Rafale rozbił się u wybrzeży Pakistanu).

Francuski minister obrony poinformował wczoraj, że według zeznań pilota, bezpośrednią przyczyną wypadku była wadliwa praca czujnika poziomu paliwa. Nadal nie wiadomo jednak, co spowodowało ten defekt. Na lotniskowiec leci już grupa dochodzeniowa, która szczegółowo zbada incydent.

Listopadowy wypadek był już trzecim, w którym Francuzi stracili swoje najnowsze myśliwce. W grudniu 2007 rozbił się samolot wojsk lotniczych. Pilot zginął. We wrześniu ubiegłego roku w czasie ćwiczeń, zderzyły się w powietrzu dwa samoloty lotnictwa Marine Nationale. Jeden z pilotów stracił życie, drugi został ciężko ranny (zobacz: Rozbiły się 2 Rafale).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.