Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Chińczycy kupią Teledyne Continental!

Lotnictwo cywilne, 14 grudnia 2010

Amerykańska Technologies zgodziła się dzisiaj sprzedać chińskiej AVIC wytwórnię tłokowych silników lotniczych Teledyne Continental Motors, za 186 mln USD w gotówce.

</span>Teledyne Continental Motors, jeden z największych dostawców silników tłokowych na świecie, boleśnie odczuł załamanie w sektorze lotnictwa ogólnego. Ubiegłoroczny obrót spadł o ok. 40%, do 105 mln USD. Tegoroczny powinien osiągnąć 137 mln USD / Zdjęcie: Mike Kittrell

Dla Teledyne Technologies, zakłady produkcji i serwisu silników dla lekkich samolotów sportowo-turystycznych nie są priorytetem. Dostarczają mniej niż 10% obrotów, stając się - na okres kryzysu - poważnym obciążeniem dla finansów koncernu. O ile bowiem pozostałe zakłady zanotowały niewielki spadek sprzedaży, w przypadku Teledyne Continental Motors, spadek w 2009 wyniósł aż 40% (zmniejszenie udziału w obrocie grupy do 6%). Zanotowano również poważne straty.

W związku z tym zdecydowano się na sprzedaż Continentala chińskiej, państwowej wytwórni AVIC. Dzisiaj przedstawiciele obu podmiotów poinformowali o osiągnięciu w tej sprawie porozumienia.

Chińczycy, a konkretnie działająca w USA spółka zależna Technify Motor, zakupi za 186 mln USD w gotówce zakłady Teledyne Continental Motors oraz zajmującą się serwisowaniem silników spółkę Teledyne Mattituck Services. Umowa, po załatwieniu formalności prawnych, powinna wejść w życie w pierwszym kwartale 2011.

Kupujący zobowiązał się do zachowania zatrudnienia i produkcji. Ma również przeznaczyć spore kwoty na inwestycje.

Chińczycy są zainteresowani nie tylko korzystaniem z nieuchronnej poprawy koniunktury w USA - gdzie zarejestrowano jest zarejestrowanych ponad 160 tys. samolotów z silnikami tłokowymi - i za granicą (Continental eksportuje już ponad 40% swojej produkcji), ale również w ChRL. W kraju tym jest obecnie zaledwie 900 maszyn lotnictwa ogólnego (nie tylko z silnikami tłokowymi...), ale liczba ta powinna skokowo wzrosnąć w najbliższych latach. Podobnie jak dzieje się to od kilku lat w przypadku prywatnych samochodów osobowych.

Dla Amerykanów transakcja ta - o ile zostanie doprowadzona do finału - będzie kolejnym ciosem prestiżowym. W sektorze lotnictwa ogólnego coraz częstsze są bowiem inwestycje zagraniczne. Już w 2001 arabski bank z Bahrajnu wykupił Cirrus Aircraft (zobacz: Cirrus bez Alana Klapmeiera). W ubiegłym roku podobny los spotkał Pipera (zobacz: Piper Aircraft dla sułtana), by wymienić tylko najbardziej znanych producentów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.