Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Chińczycy kupią Teledyne Continental!

Lotnictwo cywilne, 14 grudnia 2010

Amerykańska Technologies zgodziła się dzisiaj sprzedać chińskiej AVIC wytwórnię tłokowych silników lotniczych Teledyne Continental Motors, za 186 mln USD w gotówce.

</span>Teledyne Continental Motors, jeden z największych dostawców silników tłokowych na świecie, boleśnie odczuł załamanie w sektorze lotnictwa ogólnego. Ubiegłoroczny obrót spadł o ok. 40%, do 105 mln USD. Tegoroczny powinien osiągnąć 137 mln USD / Zdjęcie: Mike Kittrell

Dla Teledyne Technologies, zakłady produkcji i serwisu silników dla lekkich samolotów sportowo-turystycznych nie są priorytetem. Dostarczają mniej niż 10% obrotów, stając się - na okres kryzysu - poważnym obciążeniem dla finansów koncernu. O ile bowiem pozostałe zakłady zanotowały niewielki spadek sprzedaży, w przypadku Teledyne Continental Motors, spadek w 2009 wyniósł aż 40% (zmniejszenie udziału w obrocie grupy do 6%). Zanotowano również poważne straty.

W związku z tym zdecydowano się na sprzedaż Continentala chińskiej, państwowej wytwórni AVIC. Dzisiaj przedstawiciele obu podmiotów poinformowali o osiągnięciu w tej sprawie porozumienia.

Chińczycy, a konkretnie działająca w USA spółka zależna Technify Motor, zakupi za 186 mln USD w gotówce zakłady Teledyne Continental Motors oraz zajmującą się serwisowaniem silników spółkę Teledyne Mattituck Services. Umowa, po załatwieniu formalności prawnych, powinna wejść w życie w pierwszym kwartale 2011.

Kupujący zobowiązał się do zachowania zatrudnienia i produkcji. Ma również przeznaczyć spore kwoty na inwestycje.

Chińczycy są zainteresowani nie tylko korzystaniem z nieuchronnej poprawy koniunktury w USA - gdzie zarejestrowano jest zarejestrowanych ponad 160 tys. samolotów z silnikami tłokowymi - i za granicą (Continental eksportuje już ponad 40% swojej produkcji), ale również w ChRL. W kraju tym jest obecnie zaledwie 900 maszyn lotnictwa ogólnego (nie tylko z silnikami tłokowymi...), ale liczba ta powinna skokowo wzrosnąć w najbliższych latach. Podobnie jak dzieje się to od kilku lat w przypadku prywatnych samochodów osobowych.

Dla Amerykanów transakcja ta - o ile zostanie doprowadzona do finału - będzie kolejnym ciosem prestiżowym. W sektorze lotnictwa ogólnego coraz częstsze są bowiem inwestycje zagraniczne. Już w 2001 arabski bank z Bahrajnu wykupił Cirrus Aircraft (zobacz: Cirrus bez Alana Klapmeiera). W ubiegłym roku podobny los spotkał Pipera (zobacz: Piper Aircraft dla sułtana), by wymienić tylko najbardziej znanych producentów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.