Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wypadek KC-30A i F-16

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 20 stycznia 2011

Przedstawiciele Airbus Military opublikowali komunikat o incydencie w czasie lotu szkoleniowego tankowca KC-30A i portugalskiego F-16, w wyniku którego utracono część boomu paliwowego.

F-16 pobierający paliwo z KC-30A / Zdjęcie: Airbus Military

W dzisiejszym, lakonicznym komunikacie ujawniono, że do incydentu doszło w czasie lotu szkoleniowego dla personelu Airbus Military. Na pokładzie KC-30A (wojskowe oznaczenie australijskich A330MRTT), nie było lotników kraju odbiorcy.

Nie podano szczegółów incydentu. Wiadomo jedynie, że w jego wyniku doszło do odłamania części boomu paliwowego, który zatonął w morzu. Oba samoloty odniosły niewielkie uszkodzenia i były w stanie bezpiecznie wrócić do macierzystych baz.

Wypadek badają specjaliści Airbus Military oraz europejskich, wojskowych władz lotniczych. W dochodzeniu wezmą również udział przedstawiciele przyszłego użytkownika.

Australia zamówiła 5 samolotów tego typu. Pierwszy miał trafić na antypody w 2008. Ze względu na problemy techniczne, termin ten przesunął się na grudzień 2010, przy czym Airbus miała zamiar przekazać jednocześnie 2 samoloty. Jednak i on nie został dotrzymany, z powodu braku szczegółowej dokumentacji technicznej boomu (zobacz: Opóźnienie australijskich tankowców). Niedawny incydent może zakłócić obecny harmonogram dostaw.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.