Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Arabia Saudyjska wybrała A330 MRTT

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 07 stycznia 2008

Arabia Saudyjska zakupi 3 tankowce powietrzne A330 MRTT. W pokonanym polu pozostał Boeing KC-767. Informację potwierdzono oficjalnie 3 stycznia.

A330 MRTT. EADS, a w USA Northrop Grumman, zwracają uwagę przede wszystkim na nowoczesny boom tankowania ARBS (Air Refueling Boom System) A330 MRTT/KC-30 oraz bezkonkurencyjny udźwig. Z kolei Boeing opiera swoją strategię marketingową na eksponowaniu zalet mniejszego, a przez to bardziej oszczędnego w użyciu samolotu. Arabia Saudyjska zdecydowała się jednak na produkt koncernu europejskiego / Zdjęcie: EADS

Dla EADS jest to już czwarty kontrakt na A330 MRTT (Multi-role Tanker Transport, czyli samolot występujący w zależności od aranżacji wnętrza jako powietrzny tankowiec, transportowiec lub maszyna pasażerska). Wcześniej samolot wybrały Australia (5 egz., pierwszy z nich powinien osiągnąć wstępną gotowość operacyjną w 2009), Wielka Brytania (14 egz.) i Zjednoczone Emiraty Arabskie (3 egz.). Europejski koncern dostarcza również mniejsze tankowce, oparte na A310, dla Niemiec i Kanady. Saudyjskie wojska lotnicze (Al Quwwat al Jawwiya al Malakhiah as Sa'udiya) wykorzystują 7 Boeingów KE-3A (powstałe z modelu B707) i 6 KC-130H. Nowe samoloty mają przede wszystkim pozwolić na wykonywanie szczególnie długich przelotów i w przyszłości współdziałać z samolotami Eurofighter (zobacz: Eurofightery dla Arabii Saudyjskiej potwierdzone). W przetargu pokonany został Boeing z mniejszym KC-767, oferujący samoloty w konfiguracji identycznej z produkowanymi obecnie dla Włoch i Japonii. Jest to o tyle istotne, że oba samoloty konkurują również w przetargu na powietrzne tankowce dla US Air Force (zobacz: KC-30 oblatany). Wstępne wyniki przetargu na ok. 180 samolotów powinny być znane około 31 stycznia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.