Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat Falcona 7X EVS

Lotnictwo cywilne, 14 lutego 2011

Europejskie władze lotnicze EAA wydały certyfikat dla samolotu dyspozycyjnego Dassault Falcon 7X, wyposażonego w elektrooptyczny system Enhanced Vision System (EVS), ułatwiający lądowanie.

Widok wskaźnika HUD. Identyczny obraz może być przedstawiany na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym / Zdjęcie: Dassault Falcon

Wcześniej, w czerwcu ubiegłego roku, podobny certyfikat wydały władze lotnicze USA. Obecny otwiera drogę do pierwszych dostaw systemów dla samolotów ze znakami rejestracyjnymi krajów UE.

EVS opiera się na wzmacnianiu obrazu wideo, względnie wykorzystaniu podczerwieni. Dzięki temu pilot otrzymuje jaśniejszy i bardziej ostry obraz lotniska w czasie kołowania, startu i lądowania. Dotyczy to lotów w warunkach ograniczonej widoczności, w tym w nocy, we mgle lub w czasie silnych opadów.

Pilot na wskaźniku HUD i wyświetlaczach kabiny może oglądać obraz z trybie zwykłym lub podejścia do lądowania. W tym drugim przypadku, szczególnie jasno sygnalizowane są światła lotniska.

Dzięki temu obniżono minimalne wymagania do lądowania. Luksusowe Falcony 7X (zobacz: Dassault - gorzej nie będzie), wyposażone w EVS mogą lądować przy widoczności pionowej zredukowanej do jedynie 30 m.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.