Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Początek prób w locie drugiego PAK FA

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 03 marca 2011

Po poprzednich, zdementowanych informacjach o oblocie drugiego prototypu PAK FA, teraz oficjalnie poinformowano o rozpoczęciu jego prób w locie. Pierwszy prototyp wykonał dotąd 36 lotów.

Oblotu drugiego prototypu PAK FA (T-50) na lotnisku w Komsomolsku nad Amurem dokonał Siergiej Bogdan, ten sam który 29 stycznia 2010 oblatał pierwszy prototyp (PAK FA oblatany, 2010-01-29). Najpierw, o 11:10 wystartował Su-27, który rejestrował przebieg lotu. 9 minut później wystartował T-50. Jego lot trwał 44 minuty. Wszystkie systemy samolotu funkcjonowały prawidłowo. Samolot bez problemów schował i otworzył podwozie.

Warto przypomnieć, że w rosyjskich mediach pierwsza informacja o oblocie drugiego PAK FA pojawiła się 23 stycznia (Drugi PAK FA nie poleciał, 2011-02-24). Została ona jednak następnego dnia zdementowana przez przedstawicieli producenta (Drugi prototyp PAK FA oblatany, 2011-02-23). Wówczas trwały jeszcze próby szybkiego kołowania po pasie startowym. Oblot planowano na wczoraj, ale podczas kołowania wykryto drobną niesprawność, która spowodowała jednodniowe opóźnienie.

Tymczasem pierwszy prototyp PAK FA wykonał już 36 lotów (PAK FA w Żukowskim, 2010-04-08). Program prób w locie prototypów PAK FA ma zakończyć się w 2012. W 2013 rosyjskie ministerstwo obrony ma zamówić 10 przedseryjnych samolotów do testów uzbrojenia. Próby przed uruchomieniem produkcji seryjnej mają zakończyć się do 2015. Zgodnie z programem państwowym, w 2016 powinny rozpocząć się dostawy seryjnych T-50. Pierwsza partia seryjna ma liczyć 70 samolotów.

Zdjęcia: pilot.strizhi.info

Prezes OAK, a jednocześnie dyrektor generalny kompanii Suchoj i MiG, Michaił Pogosjan poinformował, że w br. w próbach w locie będą uczestniczyć 3 prototypy PAK FA. Z kolei dyrektor generalny NIIP im. Tichomirowa, Jurij Biełyj mówił niedawno, że dopiero na trzecim lotnym egzemplarzu myśliwca ma zostać zainstalowany jeden z prototypów radiolokatora (Oblot PAK FA nie w 2009, 2009-12-09). Zdaniem Biełowa, nastąpi to na początku 2012. Dopiero czwarty prototyp PAK FA zostanie wyposażony w seryjną wersję radiolokatora z anteną z aktywnym skanowaniem fazowym, przeznaczonego dla tego samolotu. Niedawno zakończono badania stacjonarne systemów elektronicznych i mechanicznych trzech prototypów radiolokatora. Przebadano m.in. systemy jego chłodzenia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.