Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wspólny bsl BAE Systems i Dassaulta

Przemysł zbrojeniowy, 15 marca 2011

BAE Systems i Dassault Aviation podpisały porozumienie dotyczące wspólnego opracowania bsl klasy MALE (medium altitude long endurance). Zamawiającymi mają być rządy W. Brytanii i Francji.

BAE Systems i Dassault Aviation podpisały MoU (memorandum of understanding) dotyczące wspólnego opracowania bsl klasy MALE (medium altitude long endurance) o masie na poziomie 8 t. Obie kompanie mają w ciągu kilku miesięcy wykonać studium wykonalności dla rządów W. Brytanii i Francji. Nowy bsl ma bazować na bezpilotowcu Mantis zaprojektowanym przez BAE Systems na zamówienie rządu W. Brytanii (BAE SYSTEMS pokazało Mantisa, 2008-07-16). Powinien być gotowy do 2016-2017.

Program ma kosztować ok. 500 mln Euro. Obie strony mają w nim po połowie udziałów. Przedstawiciele BAE Systems twierdzą, że wspólny bsl nie będzie zmodernizowanym Mantisem, a jedynie wykorzysta opracowane przy jego projektowaniu technologie i zdobyte doświadczenia. Brytyjsko-francuski bsl ma formalnie konkurować z innymi bezpilotowcami o przyszłe zamówienia. Jego prawdopodobnym konkurentem może być produkt EADS - Talarion.

Nie jest wykluczone, że BAE Systems i Dassault Aviation rozpoczną współpracę także w zakresie bezpilotowców bojowych. Na razie oba koncerny projektują konkurencyjne wyroby. BAE Systems zbudował już Taranisa (Premiera Taranisa, 2010-07-12), a Dassault Aviation stoi na czele konsorcjum budującego Neurona (Saab dostarczył kadłub Neurona, 2011-01-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra