BAE Systems i Dassault Aviation podpisały porozumienie dotyczące wspólnego opracowania bsl klasy MALE (medium altitude long endurance). Zamawiającymi mają być rządy W. Brytanii i Francji.
BAE Systems i Dassault Aviation podpisały MoU (memorandum of understanding) dotyczące wspólnego opracowania bsl klasy MALE (medium altitude long endurance) o masie na poziomie 8 t. Obie kompanie mają w ciągu kilku miesięcy wykonać studium wykonalności dla rządów W. Brytanii i Francji. Nowy bsl ma bazować na bezpilotowcu Mantis zaprojektowanym przez BAE Systems na zamówienie rządu W. Brytanii (BAE SYSTEMS pokazało Mantisa, 2008-07-16). Powinien być gotowy do 2016-2017.
Program ma kosztować ok. 500 mln Euro. Obie strony mają w nim po połowie udziałów. Przedstawiciele BAE Systems twierdzą, że wspólny bsl nie będzie zmodernizowanym Mantisem, a jedynie wykorzysta opracowane przy jego projektowaniu technologie i zdobyte doświadczenia. Brytyjsko-francuski bsl ma formalnie konkurować z innymi bezpilotowcami o przyszłe zamówienia. Jego prawdopodobnym konkurentem może być produkt EADS - Talarion.
Nie jest wykluczone, że BAE Systems i Dassault Aviation rozpoczną współpracę także w zakresie bezpilotowców bojowych. Na razie oba koncerny projektują konkurencyjne wyroby. BAE Systems zbudował już Taranisa (Premiera Taranisa, 2010-07-12), a Dassault Aviation stoi na czele konsorcjum budującego Neurona (Saab dostarczył kadłub Neurona, 2011-01-26).