Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

787km/h HondyJet

Lotnictwo cywilne, 31 marca 2011

Przedstawiciele Honda Aircraft poinformowali, że w czasie próby prędkości maksymalnej HondyJet, osiągnięto 787 km/h. Dane potwierdziła FAA.

Pierwszy z prototypów HA-420 HondaJet. Próba została wykonana przy pomocy drugiego prototypu, zbudowanego pod kątem spełnienia wymogów certyfikacyjnych. Jeżeli samolot wejdzie do produkcji seryjnej, będzie najszybszym w klasie Very Light Jet (VLJ), czyli odrzutowców o maksymalnej masie startowej do 4,5 t. Niestety, za osiągami podąży również cena, prawdopodobnie zdecydowanie wyższa, niż w przypadku Cessny Citation Mustang i Embraera Phenom 100 / Zdjęcie: Honda Aircraft

Próba miała miejsce 11 marca w USA. Ze względu na najbardziej chłonny rynek na świecie dla lekkich samolotów odrzutowych, Honda Aircraft założyła filię przedsiębiorstwa w Greensboro, w Północnej Karolinie, gdzie prowadzone są próby w locie i tworzony jest ośrodek produkcyjny. Opóźnienie w przekazaniu informacji o tej przełomowej dla programu rozwoju konstrukcji próbie, spowodowana była oczekiwaniem na oficjalne uznanie wyniku przez FAA, amerykańskie władze lotnicze.

Prędkość 425 w. (ok. 787 km/h), osiągnięto na wysokości 10 tys. m, zaś największą prędkość w skali Macha - Ma0,72 - uzyskano na powyżej tej granicy (szczegółów jednak nie ujawniono). Wartości te sa nieco wyższe od wcześniej zakładanych. Prędkość obliczeniowa wynosiła bowiem 420 w. (778 km/h). Stąd też wzięło się oznaczenie maszyny, Honda HA-420.

Jednocześnie spółka poinformowała, że drugi z prototypów w konfiguracji, niezbędnej do uzyskania certyfikatów FAA (na pierwszym przeprowadzono próbę prędkości), został już zmontowany i przechodzi próby naziemne. Montaż 3. maszyny właśnie trwa, a dla budowy 4. sprowadzono niezbędne podzespoły. W planach jest również stworzenie ostatniego, piątego prototypu. Wykorzystanie wszystkich znacznie przyspieszy proces prób i umożliwi przekazanie pierwszego samolotu odbiorcy, prawdopodobnie jeszcze w 2012 (zobacz również: HondaJet opóźniona).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.