Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Embraer, Elbit i Aero Vodochody

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 14 kwietnia 2011

Na targach LAAD 2011 Embraer zawarł porozumienie o współpracy z AEL Sistemas, o wspólnej budowie taktycznych bsl. Jednocześnie podpisano umowę o udziale Aero Vodochodów w produkcji KC-390.


Embraer zamierza zostać producentem bezzałogowców rozpoznawczych. Prawdopodobnym jest, że w Brazylii powtórzony zostanie casus przedstawionego brytyjskiego Watchkeepera, czyli produkcji dostosowanej do miejscowych potrzeb wersji Hermesa 450 / Zdjęcie: Thales

Targi LAAD 2011odbywają się w Rio de Janeiro. Rozpoczęły się 12 kwietnia, zakończą jutro. Obie umowy podpisano pierwszego dnia imprezy.

Porozumienie o taktycznych bsl zawarto z AEL Sistemas. Działa ona na brazylijskim rynku od dwóch dekad, dostarczając m.in. awionikę i systemy elektroniczne dla samolotów wojskowych Embraera: Tucano, Super Tucano, AMX i F-5M (zobacz np.: Połowa brazylijskich F5 zmodernizowana). Od 2001 spółka należy do izraelskiego Elbitu.

Porozumienie o współpracy zakłada stworzenie spółki joint-venture między obu podmiotami, przy czym Embraer miałby uzyskać 51% udziałów. Koncern rozpatruje również możliwość wykupienia części AEL Sisemas.

Dzięki temu Embraer mógłby oferować brazylijskim wojskom lotniczym taktyczne bsl (jedną z bezpośrednich opcji jest produkcja odmiany Hermesa 450), odpowiadając za płatowiec, gdy AEL Sistemas dostarczałby głowicę rozpoznawczą.

Brazylijski producent lotniczy zawarł również podobne porozumienie z nowopowstałą spółką Santos Lab, opracowującą mini-bsl Carcara. Gdyby obie opcje współpracy zostały wykorzystane, Embraer mógły oferować wojskom lotniczym szerszą gamę bezzałogowców.

Ta tych samych targach LAAD 2011, koncern zawarł również umowę z Aero Vodochodami. Czesi podpisali z Brazylijczykami list intencyjny o zakupie 2 transportowych KC-390 (zobacz: Czechy w programie KC-390). W zamian największy producent lotniczy tego kraju będzie produkował jeden z segmentów tylniej części kadłuba, drzwi i rampę załadunkową oraz krawędź natarcia skrzydeł.

Prace przy wojskowym transportowcu postępują zgodnie z harmonogramem. Oblot prototypu planowany jest na 2014.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.