Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot seryjnego Su-35S

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 03 maja 2011

Dziś w Komsomolsku nad Amurem został oblatany pierwszy seryjny myśliwiec wielozadaniowy Su-35S. Po zakończeniu testów samolot ma trafić do WWS FR.

Pierwszy lot Su-35S trwał półtorej godziny. Za sterami samolotu znajdował się pilot-oblatywacz Siergiej Bogdan. Sprawdził on prawidłowość funkcjonowania silników i systemów sterowania oraz własności pilotażowe myśliwca.

Siergiej Bogdan oblatał 19 lutego 2008 pierwszy prototyp Su-35S. Próby prototypów zostały już zakończone. Teraz próby państwowe muszą przejść seryjne Su-35S (gotowe są już 2 samoloty, 4 kolejne są w budowie, Początek produkcji Su-35S, 2009-11-24). Jeśli nie będzie problemów, od 2012 do 2015 do WWS ma trafić 48 samolotów tego typu (WWS kupią 48 Su-35, 2009-07-07). Zgodnie z planem modernizacji rosyjskich FR na lata 2011-2020, po 2015 WWS mają zakupić kolejnych 48 Su-35S.

Su-35S (Su-27BM, oznaczenie fabryczne - T-10BM) to wersja rozwojowa myśliwca Su-27. Program jego opracowania, pod oznaczeniem Su-35BM, wznowiono w 2005. Budowane wcześniej Su-35 miały dodatkowe powierzchnie nośne przed skrzydłami. W Su-35S zrezygnowano z nich, modernizując też zasadniczo awionikę. Su-35S napędzany jest dwoma silnikami AL-41F1S ze sterowanym w jednej płaszczyźnie wektorem ciągu. Samolot wyposażony jest w radiolokator N035 Irbis z pasywną anteną skanowaną fazowo o mocy średniej 5 kW. Może on śledzić jednocześnie 4 cele naziemne i 30 celów powietrznych, a naprowadzać pociski na 8 celów powietrznych i 2 naziemne. Elementy systemu radiolokacyjnego rozmieszczone są także w krawędziach natarcia skrzydeł i usterzeń.

Resurs Su-35S ma wynosić 6 tys. h. Przewidywany czas eksploatacji to 30 lat. Resurs silników ze sterowanymi dyszami wynosi 6 tys. h.

26 kwietnia 2009 na lotnisku Dzemgi rozbił się przed oblotem prototyp Su-35-4 nr 904 (Rozbił się prototyp Su-35, 2009-04-27). Przyczyną wypadku była awaria systemu sterowania silnikami. Pilot, Jewgienij Frołow zdołał się katapultować.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.