Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Aquitaine w porcie

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 10 maja 2011

Zakończył się pierwszy etap prób morskich fregaty Aquitaine, pierwszej jednostki typu FREMM. Wyniki testów były lepsze od założeń konstrukcyjnych.

Pierwszy etap prób morskich trwał 3 tygodnie, spędzonych u wybrzeży Półwyspu Bretońskiego i objął ponad 100 zaplanowanych testów / Zdjęcie: DCNS

Aquitaine wyszła w morze 18 kwietnia. Na pokładzie okrętu o wyporności 6000 t znalazło się 200 osób: marynarze Marine Nationale, pracownicy producenta - DCNS - oraz dostawców kluczowych systemów pokładowych. To niemal dwa razy tyle, ile liczyć będzie normalna załoga (zobacz: Aquitane w morzu).

W trakcie pierwszego etapu prób skoncentrowano się na działaniu systemu napędowego, nawigacyjnego i zbadaniu charakterystyk manewrowych. Według zapewnień producenta, próby potwierdziły osiągi obliczeniowe.

W stosunku do kilku własności nawet je przekroczono. Dotyczy to m.in. prędkości maksymalnej - udało się rozpędzić fregatę do prędkości 27 w, zachowując spory zapas mocy. Mniejsze od zakładanych okazały się promień skrętu i droga hamowania.

Kolejne etapy prób morskich obejmą pozostałe systemy pokładowe oraz uzbrojenie. Dotyczyć one będą m.in. radaru Herakles, pocisków samosterujących Missile de Croisière Naval (MdCN, czyli morskiej wersji pocisków SCALP o zwiększonym zasięgu do ponad 1000 km), pocisków przeciwlotniczych rodziny Aster i przeciwokrętowych Exocet MM40 oraz torped MU90.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.