Kanadyjska Viking Air otrzymała certyfikat miejscowych władz lotniczych, zezwalających na produkcję samolotów transportowo-pasażerskich DHC-6 Series 400 Twin Otter.
Zakłady De Havilland Canada zakończyły produkcję popularnych do dzisiaj DHC-6 Twin Otterów w 1988. Prawa do produkcji części zamiennych przejęła spółka Viking Air. W 2006 wykupiła ona od Bombardiera dokumentację techniczną, wraz z certyfikatami, nie produkowanych już samolotów, od DHC-1 do DHC-7
W 2007 spółka rozpoczęła prace nad znacznie zmodernizowaną odmianą DHC-6, licząc na zamówienia przedsiębiorstw, które wykorzystują stare typy Twin Otterów. Mimo nieznacznych opóźnień, program znajduje się już w ostatniej fazie, przed rozpoczęciem dostaw.
Prototyp samolotu został oblatany na początku ubiegłego roku (zobacz: Oblot nowego Twin Ottera). Po zaledwie 4 miesiącach, w lipcu, konstrukcja uzyskała certyfikat kanadyjskich władz lotniczych. Ostatnim, wymaganym dokumentem przed pierwszymi dostawami, było uzyskanie certyfikatu, zezwalającego na produkcję seryjną. Viking Air uzyskał go 19 maja bieżącego roku.
Obecnie w zakładach spółki znajduje się 5 gotowych egz. oraz 10 maszyn w różnych stadiach montażu. Pierwszym odbiorcą będzie szwajcarska Zimex Aviation, która posiada kilkanaście starszych DH-6, leasingując je przedsiębiorstwom naftowym i górniczym.
Producent deklaruje, że do tej pory podpisane umowy opiewają na ponad 300 mln USD i zapewniają utrzymanie produkcji do 2014. Biorąc pod uwagę szacunkową cenę, określaną w 2007 na 3,2 mln USD za egz. (obecnie jest prawdopodobnie wyższa), może to oznaczać zamówienia, dotyczące kilkudziesięciu samolotów. Na całym świecie lata jeszcze ok. 500 z 864 wyprodukowanych w latach 1965-1988 DHC-6.