Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Certyfikat Twin Ottera

Lotnictwo cywilne, 25 maja 2011

Kanadyjska Viking Air otrzymała certyfikat miejscowych władz lotniczych, zezwalających na produkcję samolotów transportowo-pasażerskich DHC-6 Series 400 Twin Otter.

Nowe Twin Ottery oferowane są zarówno w wersji klasycznej, jak i z pływakami. Samolot o maksymalnej masie startowej 5670 kg, przeznaczony jest do przewozu 20 pasażerów lub 2 t ładunków. Napędzany jest dwoma silnikami Pratt & Whitney Canada PT6A-34 o mocy 750 KM każdy lub, opcjonalnie, PT6A-35. Maksymalny zasięg to 1815 km, który spada przy maksymalnym ładunku do niecałych 200 km. Maksymalna prędkość przelotowa, w zależności od wysokości lotu, waha się w przedziale od 315 do 337 km/h. Kokpit wyposażono w nowoczesną awionikę. W stosunku do starych Twin Otterów wprowadzono również nieznaczne zmiany w ukształtowaniu płatowca / Zdjęcie: Viking Air

Zakłady De Havilland Canada zakończyły produkcję popularnych do dzisiaj DHC-6 Twin Otterów w 1988. Prawa do produkcji części zamiennych przejęła spółka Viking Air. W 2006 wykupiła ona od Bombardiera dokumentację techniczną, wraz z certyfikatami, nie produkowanych już samolotów, od DHC-1 do DHC-7

W 2007 spółka rozpoczęła prace nad znacznie zmodernizowaną odmianą DHC-6, licząc na zamówienia przedsiębiorstw, które wykorzystują stare typy Twin Otterów. Mimo nieznacznych opóźnień, program znajduje się już w ostatniej fazie, przed rozpoczęciem dostaw.

Prototyp samolotu został oblatany na początku ubiegłego roku (zobacz: Oblot nowego Twin Ottera). Po zaledwie 4 miesiącach, w lipcu, konstrukcja uzyskała certyfikat kanadyjskich władz lotniczych. Ostatnim, wymaganym dokumentem przed pierwszymi dostawami, było uzyskanie certyfikatu, zezwalającego na produkcję seryjną. Viking Air uzyskał go 19 maja bieżącego roku.

Obecnie w zakładach spółki znajduje się 5 gotowych egz. oraz 10 maszyn w różnych stadiach montażu. Pierwszym odbiorcą będzie szwajcarska Zimex Aviation, która posiada kilkanaście starszych DH-6, leasingując je przedsiębiorstwom naftowym i górniczym.

Producent deklaruje, że do tej pory podpisane umowy opiewają na ponad 300 mln USD i zapewniają utrzymanie produkcji do 2014. Biorąc pod uwagę szacunkową cenę, określaną w 2007 na 3,2 mln USD za egz. (obecnie jest prawdopodobnie wyższa), może to oznaczać zamówienia, dotyczące kilkudziesięciu samolotów. Na całym świecie lata jeszcze ok. 500 z 864 wyprodukowanych w latach 1965-1988 DHC-6.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.