Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Drugi KC-30A dla Australii

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 30 maja 2011

Jutro do bazy RAAF Amberley w Queensland przyleci samolot tankujący KC-30A, czyli Airbus 330 MRTT. To druga z 5 maszyn zamówionych przez Australię.

Australijskie Airbusy zostały wyposażone w kadłubowy boom sztywny i dwa przewody podskrzydłowe, a także instalację do przyjmowania paliwa oraz system samoobrony. Ukłąd napędowy składa się w pary silników General Electric CF6-80E. W wersji transportowej samolot może przewozić 270 żołnierzy (maksymalnie 300) lub 45 t ładunków. Po aranżacji wnętrza będzie również w stanie przewieźć 120 rannych / Zdjęcie: Airbus

Australia miała otrzymać pierwsze tankujące Airbusy w 2008. Ze względu na poważne opóźnienie programu, pierwszy z samolotów został odebrany dopiero na początku bieżącego roku (zobacz: Opóźnienie australijskich tankowców).

Przekazywanie maszyn poprzedzone jest pobytem KC-30A MRTT w Australii. Gotowe samoloty są doposażane - zgodnie z wymogami użytkownika - przez zakłady Qantas Defence Services w Brisbane, poczym wracają do Hiszpanii na malowanie i ostateczne testy.

Druga z maszyn, po przejściu opisanego cyklu, wystartowała z Madrytu 27 maja o 10:00 przed południem czasu miejscowego. Po międzylądowaniu w McCarran w Nevadzie, dzisiaj znajduje się a Hickam na Hawajach. Do Australii dotrze jutro i po kolejnych kilku dniach zostanie oficjalnie przekazana RAAF.

W bieżącym roku wojska lotnicze otrzymają następne dwa KC-30A MRTT. Ostatni zostanie przekazany w 2012. Kilka dni temu dotarł do Brisbane, gdzie rozpoczął się proces jego doposażenia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.