Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Drugi KC-30A dla Australii

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 30 maja 2011

Jutro do bazy RAAF Amberley w Queensland przyleci samolot tankujący KC-30A, czyli Airbus 330 MRTT. To druga z 5 maszyn zamówionych przez Australię.

Australijskie Airbusy zostały wyposażone w kadłubowy boom sztywny i dwa przewody podskrzydłowe, a także instalację do przyjmowania paliwa oraz system samoobrony. Ukłąd napędowy składa się w pary silników General Electric CF6-80E. W wersji transportowej samolot może przewozić 270 żołnierzy (maksymalnie 300) lub 45 t ładunków. Po aranżacji wnętrza będzie również w stanie przewieźć 120 rannych / Zdjęcie: Airbus

Australia miała otrzymać pierwsze tankujące Airbusy w 2008. Ze względu na poważne opóźnienie programu, pierwszy z samolotów został odebrany dopiero na początku bieżącego roku (zobacz: Opóźnienie australijskich tankowców).

Przekazywanie maszyn poprzedzone jest pobytem KC-30A MRTT w Australii. Gotowe samoloty są doposażane - zgodnie z wymogami użytkownika - przez zakłady Qantas Defence Services w Brisbane, poczym wracają do Hiszpanii na malowanie i ostateczne testy.

Druga z maszyn, po przejściu opisanego cyklu, wystartowała z Madrytu 27 maja o 10:00 przed południem czasu miejscowego. Po międzylądowaniu w McCarran w Nevadzie, dzisiaj znajduje się a Hickam na Hawajach. Do Australii dotrze jutro i po kolejnych kilku dniach zostanie oficjalnie przekazana RAAF.

W bieżącym roku wojska lotnicze otrzymają następne dwa KC-30A MRTT. Ostatni zostanie przekazany w 2012. Kilka dni temu dotarł do Brisbane, gdzie rozpoczął się proces jego doposażenia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.